Bu kitabın ana maksadı yüreğimden kaynaklanan duyguları, aklımdan yayılan düşünceleri sizlere sunmak ve sizin de yüreklerinizde hoşluk ve akıllarınızda aydınlık meydana getirebilmektir. Kendi yüreğim ile aklımı da hoş duygulara ve aydınlık fikirlere her daim muhtaç bilirim. İnsanlara iyi ve güzel hususları hatırlatmakta her daim fayda vardır. “Anlatılanlardan faydalananlar faydalanır, faydalanmayanlar bizim ölçümüz değildir.” Bir kişi eğer bu yazdıklarımızdan istifade ederse, kitap maksadına ulaşmıştır.
Şair Yazar olarak bu hususları belirtmenin yanında bir Kamu Görevlisi olarak da “insanı yaşat ki, Devlet yaşasın” inanç ve fikri doğrultusunda hareket etmeyi bir vazife bildiğimi hassaten belirtiyorum