Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Ben Psikolojisi ve Uyum Sorunu

Heinz Hartmann

Ben Psikolojisi ve Uyum Sorunu Sözleri ve Alıntıları

Ben Psikolojisi ve Uyum Sorunu sözleri ve alıntılarını, Ben Psikolojisi ve Uyum Sorunu kitap alıntılarını, Ben Psikolojisi ve Uyum Sorunu en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Düzenli düşünme, her zaman doğrudan veya dolaylı olarak gerçeklik yönelimidir.
Sayfa 27 - Metis Yayınları
Aslında, daha doğum sırasında bütün organizmanın kaderi ölmektir ve sonunda organizmanın ölümüne neden olacak şeyin belirtileri daha o zamandan organik yatkınlığında varolabilir.
Sayfa 46 - Metis Yayınları
Reklam
Bizim görüşümüz psikolojik olanın biyolojik olana “antitez” oluşturmadığı, onun temel bir parçası olduğu yolundadır.
Sayfa 44 - Metis Yayınları
Normal bir insan ne sorunlardan ne de çatışmalardan muaftır. Çatışmalar insanlık durumunun bir parçasıdır.
Sayfa 24 - Metis Yayınları
İd her neredeyse ben de orada olacaktır.
Sayfa 77 - Metis Yayınları
Olgunlaşmanın antitezi öğrenmedir.
Sayfa 106 - Metis Yayınları
Reklam
Gerçekten de psikanalizin büyük bir kısmı, bir kendini aldatmalar ve dış dünyaya yönelik yanlış yargılar kuramı olarak tanımlanabilir.
Sayfa 71 - Metis Yayınları
Psikanaliz sürecinin seyri sırasında kişi, kendi ruhunun içerdikleriyle deneyim ve düşünce nesneleri olarak yüzleşmeyi ve bunları nedensel ağın parçaları olarak görmeyi öğrenir.
Mükemmel anlatım;
Dinler (başka şeylerin yanı sıra) bir değer ölçeğinin nesnelleştirilmesidir. Freud'un dinsel sistemlerde bütünleşmiş unsurlar –yani dinlerin avutma, bilinmeyeni açıklama ve bir ahlaksal yaptırımlar sistemi yaratma çabaları- için tek bir kaynaktan yaptığı oluşumsal türetmeyi biliyoruz. Dinlerin insan zihni üzerinde devam etmekte olan etkileri ve sentez başarıları, bütünleştirici imgelemlerine ve üç ruhsal yapının tümünün katkılarıyla beslenen, gelenekle doyurulmuş, birçok kişinin bu üç yapının birden taleplerini doyurmakta kullanabileceği bir örüntü sunan, toplumsal olarak birleştirici bütünler olmasına dayanır (ayrıca bkz. Leuba 1937). Din, sentez aracılığıyla, hem bu ruhsal yapılarla, hem de toplumsal uyumla (topluluklar oluşturma yoluyla) başa çıkmak üzere girişilen en aşikâr çabadır.
... duygusal eylemi tümden göz ardı etsek bile, insanı yönlendiren yalnızca ussal güdüleri değil, aynı zamanda alışkanlıkları, devraldığı ilkeler, kökünü geleneklerden alan apaçık önermeler ve benzerleridir. Zekâya atfettiğimiz büyük biyolojik öneme karşın, bu diğer yolun da genellikle onun kadar başarılı olduğunu yadsıyamayız.
Reklam
Usun(aklın) doğası, insan çoşkularına ve bunların belirlediği her şeye hak ettikleri konumu vereceğinin güvencesidir.
Sayfa 78 - Metis Yayınları
Hayvanlar da sözgelimi yuvalar kurarak çevrelerinde etkin ve amaca yönelik biçimde değiştirirler.Ancak dışa yönelik uyumların büyük bir bölümü yalnızca insana özgüdür.
Sayfa 38 - Metis Yayınları
Freud'dan sonra fantezi kurmanın genel özelliklerini araştıran tek psikanalitik yazar olan Varendonck (1921), düş çalışmasının tersine fantezi kurmanın biyolojik anlamının uyanık yaşamın sorunlarını çözme girişimlerinde yattığını öne sürer.
Sürecin hangi yönünün önem kazanacağını belirleyen bakış açımızdır; iki ilişki iki farklı bakış açısına aittir.
Hedeflere doğrudan yaklaşmak yerine arada kalan dolambaçlı yollardan ulaşılması evrimde belirleyici bir adımdır
71 öğeden 16 ile 30 arasındakiler gösteriliyor.