Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Şaşkınlar için Rehber

Delaletu'l-Hairin

Musa ibn Meymun

Sözler ve Alıntılar

Tümünü Gör
Fahişelik haram kılınmıştır. Çünkü fahişelik, soyu fesada uğratmakta ve bu yolla doğan çocuk herkes için yabancı olmaktadır. Ayrıca bu çocuğu hangi soya mensup olduğu bilinmediği gibi onun asabesinden olan kimseler de bu çocuğu hiçbir şekilde tanımamaktadır. - - Fahişeliğin harım kılınmasın konusunda önemli bir gerçek daha vardır ki o da şudur: Fahişeliğin haram kılınmasının sebebi, cinsel ilişkiye aşırı düşkünlüğü ve bununla sürekli iştigal etmeyi men etmektir. Çünkü farklı farklı fahişelerle ilişkiye girmek şehvet azgınlığını daha da attırır. - - Çünkü fahişelik mübah olsaydı, pek çok erkek aynı anda bir kadını elde etmek için uğraş verirdi bu durumda da bir çekişme ortaya çıkar ve çoğunlukla da ya erkekler birbirini öldürür ya da erkek o kadını öldürür.
Sayfa 600 - kimlik yayınlarıKitabı okudu
Tanrı’nın lütfü
. Beynin (dimağ) ön kısmı oldukça yumuşak iken arka kısmı serttir ve omurilik ise daha da serttir. Bunlar uzadıkça daha da sertleşir. Sinirler, duyum ve hareketin araçlarıdır. Yalnızca duyumları idrak etmede ya da göz kapaklarının ve çenenin hareketi gibi basit hareketlerde kendisine ihtiyaç duyulan sinirler, dimağdan neşet eder. Organları hareket ettirmede kendisine ihtiyaç duyulan sinirler ise, omurilikten neşet eder. Sinirler, omuriliksel olsa bile yumuşaklıkları sebebiyle eklem olarak hareket edemedikleri için bu konuda [Tanrı tarafından] ona lütufta bulunulmastar. Şöyle ki: Sinirler lif ile kaplanmış, sonra bu lifler et ile doldurulmuş ve kaslar oluşmuştur. Daha sonra sinir, kasların en uç noktasından kurtularak daha da sertleşmiş ve bağların sert kemikleri ile kaynaşmış ve böylece kas teli (tendon) oluşmuştur. Kas teli, kemiğe bitişir ve ona kaynar. İşte o zaman sinirler, bu tedrici hal üzere organları hareket ettirmeye güç yetirir hale gelir.
Sayfa 522 - kimlik yayınlarıKitabı okudu
Reklam
Tembelin, kendi arzusunun ölüm sebebi olması, bu arzusunu teskin edecek çalışma ve gayr içerisine girmemesinden kaynaklanmaktadır.
Sayfa 100 - kimlik yayınlarıKitabı okudu
.Cehalet ifadesiyle kastım ise bilinmesi mümkün olan şeyleri bilmemektir.
Sayfa 107 - kimlik yayınlarıKitabı okudu
İnsan Aklının Sınırlarına Dair
Şöyle ki bir kimse tefekkür konusunda çok derinlere dalar da her aklına gelen hususta kendini zorlarsa aptallaşır ve o zaman idrak alanına giren şeyleri de anlayamaz hale gelir.
Sayfa 94 - kimlik yayınlarıKitabı okudu
Tevrat’ta “ Tanrı dedi ki: Sema benim kürsimdir” denilmiştir. Burada Tanrı’nın demek istediği şey şudur: “ Nasıl ki taht kendisine oturanın azametine delalet ediyorsa, sema da benim varlığıma, azametime ve kudretime delâlet etmektedir.
Sayfa 62 - Kimlik YayınlarıKitabı okudu
Reklam
İnsanın yemesi, içmesi, cinsel ilişkisi, bunlara olan arzusu ve aynı şekilde insanın gazabı ve onda bulunan kötü alışkanlıkların hepsi, onun maddesine/bedenine tabidir.
Sayfa 430 - kimlik yayınlarıKitabı okudu
100 öğeden 11 ile 20 arasındakiler gösteriliyor.