Doğuş Devrinde Tasavvuf Ta'arruf Sözleri ve Alıntıları
Doğuş Devrinde Tasavvuf Ta'arruf sözleri ve alıntılarını, Doğuş Devrinde Tasavvuf Ta'arruf kitap alıntılarını, Doğuş Devrinde Tasavvuf Ta'arruf en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Hak Teâlâ'nın zellelerden dolayı peygamberlerine ihtarda bulunması, günah işledikleri zaman af dilemenin nasıl olacağını bellesinler diye başkalarını (ümmeti) eğitmek içindir.
Cüneyd, Nûrî ve diğer büyük sûfîler, peygamberler üzerinde cereyan eden (zelle ve küçük hata nevinden günahlar) sadece onların zâhirî(ve bedenleri) üzerinde cereyan etmiştir; sırları ve ruhları ise tamamiyle Hakk'ın müşahedesiyle meşgul bulunuyordu, demişler ve bu görüşün delili olarak: "Ağaçtan yememesi gerektiği hususunu Adem unuttu. Biz O'nu bu işe azm ve kast etmiş olarak bulmamıştık." (Tâhâ,20/115) ayetini ileri sürerek şöyle demişlerdir: önceden azm ve niyet edilmeyen ameller hükümsüzdür. Azm ve iradeye dayanmayan işler amel değildir. Allah Teâlâ: "Adem unuttu, biz onu bu işe azm eder bulmadık." sözü ile (ağaçtan yeme işinin) Adem'in fiili olduğunu kabul etmemiştir.