Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Hazreti Muhammed'in Açıkladığı Allah

Ahmed Hulûsi

Sözler ve Alıntılar

Tümünü Gör
Besmelenin meâli Bir işe başlarken, 'filan namına' demek, 'ben bunu ona izafeten, ona hilâfeten, onu temsilen ONUN BİR ALETİ olarak yapıyorum; bu iş hakikatte benim veya başkasının değil ancak onundur' demek olur. Bu da vahdet-i vücud mülâhazasına râci bir fenâfillâh halidir."
Sayfa 18
genelde, kafamızdaki “TANRI” her ne kadar “her yerde mevcut” ise de; fiiliyatta, belli boyutları ve mekânı olan bir “TANRI”dır! Oysa... Bize tarif edilen “ALLÂH”; bölünmesi parçalanması, cüzlere ayrılması mümkün olmayan, “BİKÜLLİ ŞEY’İN MUHİYT” yani “Şeyin kendisi olarak şeyi ihâta eden”, sonsuz, sınırsızdır!..
Reklam
Nokta'nın projeksiyonuyla oluşmuş daire vardır gerçekte... Nokta asıldır, projeksiyonla oluşmuş daire ise hayal.... Yani bir tür, Nokta'dan, Nokta'nın ilmiyle, ilminde oluşmuş projeksiyon! Karşıdan bakan, daire ve merkez ikileminden çıkamaz... şirkten kurtulamaz görüş olarak. Varlığını kaldıran ise, Nokta'dan seyredenle seyreder projeksiyonu... Tek Nokta, kendi hayalini seyretmiş olur... şirk kavramına yer kalmaz burada!
Sayfa 57
Şayet beynimiz; altmış milyar büyütme kapasitesine sahip bir elektron mikroskobu yerine, on trilyon defa büyütme kapasitesine sahip bir elektron mikroskobu ile evrene bakmak duru­munda olsaydı; biz, gene ayrı ayrı cisimlerin, insanların varlığından söz edebilecek miydik?..
Basit beyinler yaşamlarını, kişiliklerle ve doğal sonucu olarak dedikodu ve gıybetle tüketirlerken; gelişmiş beyinler, fikirlerle ve düşünce dünyasının verileriyle ömürlerini değerlendirirler.
Sayfa 146
genelde, kafamızdaki “TANRI” her ne kadar “her yerde mevcut” ise de; fiiliyatta, belli boyutları ve mekânı olan bir “TANRI”dır! Oysa... Bize tarif edilen “ALLÂH”; bölünmesi parçalanması, cüzlere ayrılması mümkün olmayan, “BİKÜLLİ ŞEY’İN MUHİYT” yani “Şeyin kendisi olarak şeyi ihâta eden”, sonsuz, sınırsızdır!..
Reklam
GERÇEKTE, mevcut olan tek, bölünmez, parçalanmaz, sınırsız-sonsuz olan TEK’tir!.. AHAD’dır!.. Eşi, misli, benzeri, mikro ya da makro planda kendisinin dışında hiçbir şey olmayan “ALLÂH AHAD”dır! Ancak biz, mevcut algılama araçlarımıza bağımlı olarak, o TEK yapıyı, çok parçalardan oluşmuş bir bütün gibi değerlendirme yanılgısı içindeyiz... Çünkü, beynimiz kesitsel algılama araçlarına göre hüküm vermekte!..
100 öğeden 11 ile 20 arasındakiler gösteriliyor.