Het Dagboek Van Anne Frank - Het achterhuis

Anne Frank

Het Dagboek Van Anne Frank - Het achterhuis Quotes

You can find Het Dagboek Van Anne Frank - Het achterhuis quotes, Het Dagboek Van Anne Frank - Het achterhuis book quotes, the most impressive sentences and paragraphs on 1000Kitap.
Het is me ten enenmale onmogelijk alles op te bouwen op de basis van de dood, ellende en verwarring. Ik zie hoe de wereld langzaam steeds meer in een woestijn herschapen wordt, ik hoor steeds harder de aanrollende donder, die ook ons zal doden, ik voel het leed van miljoenen mensen mee, en toch, als ik naar de hemel kijk, denk ik, dat dit alles zich weer ten goede zal wenden, dat ook deze wreedheid zal ophouden, dat er weer rust en vrede in de wereldorde zal komen. Intussen moet ik m’n denkbeelden hoog en droog houden, in de tijden die komen zijn ze misschien toch nog uit te voeren! Benim için yaşamımı ölüm, yoksulluk ve karmaşa üzerine kurmam olası değil. Dünyanın gün geçtikçe yavaş yavaş bir çöle çevrildiğini görüyorum, gittikçe yaklaşan ve bir gün bizi de öldürecek olan gök gürültüsünün giderek yükselen sesini duymaktayım. Milyonlarca insanın acısını içimde taşıyorum. Buna karşın gökyüzüne baktığımda, her şeyin iyiye döneceğini, bu barbarlıkların biteceğini, dünya düzenine huzur ve barışın yeniden egemen olacağını düşünüyorum. Bu geçici duraklama sürecinde, ileride gerçekleşmesi muhtemel olan bu görüşlerime sahip çıkmak zorundayım!
Sayfa 405 - Uitgeverij Bert BakkerKitabı okudu
Er is nu eenmaal in de mensen een drang tot vernielen, een drang tot doodslaan, tot vermoorden en razend zijn. İnsanların içinde yıkma dürtüsü var; öldürmek, katletme ve öfkeli olmak var.
Sayfa 342 - Uitgeverij Bert BakkerKitabı okudu
Er is maar één regel die je goed voor ogen moet houden: lach om alles en stoor je niet aan anderen! Het lijkt egoïstisch, het is in werkelijkheid het enige geneesmiddel voor zelfbemedelijdende. Göz önünde bulundurmak gereken tek bir kural var: Hepsine gül ve başkalarının durumundan rahatsız olma! Bencillik gibi görünse de, gercekte kendimi korumanın tek çaresi bu!
Sayfa 390 - Uitgeverij Bert BakkerKitabı okudu
Ik geloof dat ik het voorjaar in me voel , ik voel het lente-ontwaken, ik voel het in m’n lichaam en in m’n ziel. Ik moet me in bedwang houden om gewoon te doen, ik ben totaal in de war, weet niet wat te lezen, wat te schrijven, wat te doen, weet alleen, dat ik verlang… Sanırım, içimde bahar tomurcuklanıyor, bütün gövdemde adeta baharın kımıldandığını duyuyorum. Kendimi güç tutuyorum. Darmadağınım, ne okuyacağımı, ne yazacağımı, ne yapacağımı bilmiyorum. Ben de bilmiyorum neyi özlediğimi.
Sayfa 231 - Uitgeverij Bert BakkerKitabı okudu
Ach Anne, kon ik jou en al de kinderen in heel de wereld maar troosten. :(
Want vaak heb ik troost nodig, ik ben zo dikwijls niet sterk genoeg en schiet tekort dan ik voelde. Ik weet het en probeer altijd weer, elke dag opnieuw, me te verbeteren.
Sayfa 176 - Uitgeverij Bert BakkerKitabı okudu
‘Denk aan al de ellende in de wereld en wees blij dat jij die niet beleeft.’ Mijn raad is: ‘Ga naar buiten, naar de velden, de natuur en de zon. Ga naar buiten en probeer het geluk in jezelf te hervinden; denk aan al het mooie wat er in jezelf en om je heen groeit en wees gelukkig.’ Dünyada yaşanan kötülükleri düşün ve bunları yaşamadığın için hâline şükret." yerine "Dışarı çık, doğa ve güneşle buluş, içindeki mutluluğu tekrar yakalamaya çalış. Hâlâ içinde ve etrafında olan güzel şeyleri düşün, mutlu ol!"
Sayfa 260 - Uitgeverij Bert BakkerKitabı okudu
1,000 öğeden 1 ile 10 arasındakiler gösteriliyor.