Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

İmanı Artıran 60 Etken

İmanımı Artırmak İstiyorum Ama Nasıl?

Cemal b. İbrahim el-Kureş

İmanımı Artırmak İstiyorum Ama Nasıl? Gönderileri

İmanımı Artırmak İstiyorum Ama Nasıl? kitaplarını, İmanımı Artırmak İstiyorum Ama Nasıl? sözleri ve alıntılarını, İmanımı Artırmak İstiyorum Ama Nasıl? yazarlarını, İmanımı Artırmak İstiyorum Ama Nasıl? yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Fıkıh ve hadis ehlinin icmasına göre iman, söz ve amel demektir. Niyetsiz amel olmaz. Onlara göre iman. İtaat etmekle artar ve günahlarla da eksilir. Bunun yanında bütün emirleri yerine getirmekte onlara göre yine iman sayılmaktadır.
Allah (c.c.) şöyle buyurmuştur: "Siz hayıra ne harcarsanız, Allah onun yerine başkasını verir. O, rızık verenlerin en hayırlısıdır." (Sebe Sûresi, 39. Ayet-i Kerime)
Sayfa 71
Reklam
İbnu'l Mübarek der ki:"Bize Malik b. Muğavvel'in haber verdiğine göre, şöyle dedi:"Bize anlatıldığına göre Meryem oğlu İsa (as) şöyle buyurmuştur:"Ey havariler topluluğu! Günahkarlara buğz etmek suretiyle birbirinizi Allah için seçiniz. Onlar hakkında sizinle yaptığı anlaşma ile Yüce Allah'a yakınlaşın ve günahkarlara kızarak sadece Allah'ın rızasına bağlı kalın."Şöyle dedi:"Bilemiyorum hangisiyle söze başladı." Havariler:" Ey Allah'ın ruhu, peki öyleyse kiminle oturup kalkacağız?" diye sordular. Hz.İsa şöyle dedi:" Görüntüsü size Allah'ı hatırlatan, durumu sizin ilminizi artıran ve ameliyle de sizi teşvik eden kimse ile oturup kalkın."
Sayfa 149Kitabı okudu
İbn Kayyim şöyle buyurdu:"Muhabbet konusu sünnete uymak ile sabitesini korur. Yani; sevgi ve muhabbetin sabit oluşu amel, söz ve ahlakın hepsinde Hz.Peygamber ( sallallahu aleyhi ve sellem)'e tabi olup, O'na uymakla olur. İşte bu tabi oluşa göre de bu sevgi ve muhabbetin yer etmesi, sabitesini koruması ve güçlenmesi söz konusu olur. Noksan oluşuyla da muhabbet ve sevgi noksan olur. Önceden geçtiği gibi bu tabi oluş hem sevgiyi ve hem de sevileni birlikte gerektirmektedir ve durum da ancak ikisinin birlikte ifa edilmesiyle tamamlanır. Öyleyse durum senin Allah'ı sevmen konusu değil, durum, Allah'ın seni sevmesidir ve kuşkusuz O'nun sevmesi ise, O'nun habibine zahirî ve batıni olarak tabi olman ile mümkündür." Medaricun salikin : 3/37
Hz.İsa( as) dan şöyle buyurduğu nakledilmiştir:"Konuşması zikir, susması tefekkür ve bakışı da ibretle olana müjdeler olsun."
Allah'u Teala şöyle buyurur:" De ki: O, Allah birdir. Allah sameddir. O doğurmamış ve doğmamıştır. Onun hiçbir dengi yoktur." Sure tamamıyla, gerek ilmi ve gerekse itikadı olarak tevhidin kemalatını bünyesinde barındırmış oluyor. Her yönden mutlak surette ortaklığa aykırı anlam taşıyan ehadiyyet (teklik) vasfını; hiçbir şekilde noksanlığın ilişemeyeceği sıfatların hepsinin O' nda varlığını gösteren samediyyet( ihtiyaçsızlık) vasfını; samediyyetin ayrılmaz özelliklerinden olan çocuksuzluk ve babasızlık durumunu ve teşbih, temsil, başkalarıyla benzer olma özelliklerini ortadan kaldırma anlamını taşıyan her şeyden müstağni olması ve denginin bulunmaması özelliklerinin hepsini yine içerisinde taşımıştır. Bunun içindir ki sûre, Kur'an'ın üçte birine denktir."
Reklam
"göklerin ve yerin yaratılışı hakkında derin derin düşünürler. "
78 öğeden 41 ile 50 arasındakiler gösteriliyor.