Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

İslam Coğrafyası (Ahsenü't-Takasim)

Mukaddesî (el-Makdisi)

İslam Coğrafyası (Ahsenü't-Takasim) Gönderileri

İslam Coğrafyası (Ahsenü't-Takasim) kitaplarını, İslam Coğrafyası (Ahsenü't-Takasim) sözleri ve alıntılarını, İslam Coğrafyası (Ahsenü't-Takasim) yazarlarını, İslam Coğrafyası (Ahsenü't-Takasim) yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
519 syf.
·
Puan vermedi
·
20 günde okudu
Coğrafya ve mezhep ilişkisi
Dinî, sosyal, kültürel ve politik hayatın bir parçası olarak mezhepler, farklı eserlerde de yer almıştır. Mezheplerin zaman içerisinde kurumsallaşarak farklı bir boyuta varması, sadece milel ve nihal, mâkalat türü eserlerde sınırlı kalmasını engellemiştir. Birçok alanla mezhepler ilişkili hale gelmiştir. Dolayısıyla farklı türlerden oluşan
İslam Coğrafyası (Ahsenü't-Takasim)
İslam Coğrafyası (Ahsenü't-Takasim)Mukaddesî (el-Makdisi) · Selenge · 202310 okunma
Reklam
Fırat yanından akıp gider. Ama fitneler ve kıtlık burada misafir olur. Her geçen gün geriye doğru gitmektedir.
Sayfa 117 - Selenge YayınlarıKitabı okudu
Şimdi ise... Yazık!
Irak, entelektüel insanların ülkesi, âlimlerin kaynağıdır.
Sayfa 117 - Selenge YayınlarıKitabı okudu
Şehirler şu on özellikleriyle tebarüz ederler; Mürüvvet Bağdat'ta, fasih dil Kufe'de, sanat Basra'da, ticaret Mısır'da, zulüm Rey'de, kalabalık Nisabur'da,cimrilik Merv'de , böbürlenme Belh'te, zanaat Semerkand' dadır.
Sayfa 51 - Selenge YayınlarıKitabı okudu
519 syf.
·
Puan vermedi
Tercüme Hataları
Kitabı okudum güzel fakat sürümü bitmiş tarihi bilgiler veriyor. Zaten ilk coğrafya eseri olması dolaysıyla önemsiyorum. Çevirisi fena sayılmaz akıcı okurken okuyucuyu zorlamıyor zira önemli olan akıcılık. Çeviri yapan çevirmen 2 şeyi çok iyi bilmesi gerek. İlki çevirdiği dillerin ikisinede tam vukufiyet. İkincisi ise çevirdiği kitabın konusuna ve kitab hangi disipline ait ise o disipline hakim olma. Dolaysıyla çevirmen disipline ait özel kavramlara vakıf olmalıdır. Bu çeviride benim gördüğüm ve ciddi bir hata olarak karşımıza çıkan şey tercümanın anokranizm ve presentizm gibi ciddi hataya düşmüş olması. Örneğin Mukaddesi kitabını hicri 4.yy yazmış o çağda garson, parfüm, ofis, cemevi ne arar. Hasılı kelam "traduttore, traditore" durumuna düşmemek için daha dikkatli olmak lazım diyorum ...
İslam Coğrafyası (Ahsenü't-Takasim)
İslam Coğrafyası (Ahsenü't-Takasim)Mukaddesî (el-Makdisi) · Selenge · 202310 okunma
Reklam
Söylediklerine göre Taberiye halkı iki ay rakseder, iki ay kaşınır, iki ay harman kaldırır, iki ay çıplak dolaşır, iki ay tütün içer ve iki ay da çamur banyosu yaparmış. Yine aynı söylentiye göre raksetmelerinin sebebi çok pire olması imiş. Sonra iki ay boyunca onları lotus bitkisiyle kovarlarmış. Sinekleri et ve meyvelerden sinek kovucularla uzaklaştırırlarmış. Çıplak dolaşmalarının sebebi aşırı sıcaklarmış. Şeker kamışı sordukları için çamur banyosu yaparlarmış.
Sayfa 176Kitabı okudu
Bir gün amcamla sohbet ederken ona dedim ki, “Ey amca! Velid Müslümanların servetini bir Dımaşk Camii için harcamakla iyi etmedi. Eğer bu kadar parayı yol ve atölyelerin yapımı için harcasa, kaleler kurdursa daha iyi ederdi.” Bana şu cevabı verdi: “Yeğenim, hiç de öyle değil ve Velid en doğrusunu yaptı. Çünkü o, Suriye’nin bir Hıristiyan ülkesi olduğunu, onların burada göz alıcı kiliseler ve binalar yaptıklarını, Kumame, Lydda ve Roha kiliselerinin şöhretinin dünyayı kapladığını görünce, Müslümanların dikkatini bu kiliselerden bir camiye çevrilmesini sağlayacak ve dünyanın harikaları arasında yer alacak bir cami yapılması gerektiğini anladı. Görmüyor musun Abdülmelik Kumame kilisesinin heybet ve azametini görünce onun Müslümanları etkilemesinden korkarak Kudüs’te şimdi gördüğün Kubbetü’s-Sahra’yı yaptırdı.”
Sayfa 174Kitabı okudu
Bölgeye Şam denmesinin sebebi Ka’be’nin şâmesi (sol tarafı)nda yer almasıdır. Kimilerine göre uğursuz olduğu için Şam denilmiştir. Kimileri kırmızı, beyaz ve siyah benekli taşlarından dolayı Şam denildiğini söylerler.
Sayfa 163Kitabı okudu
Reklam
Kûfe, Ömer zamanında Sa’d b. Ebî Vakkas tarafından kurulmuştur. Çakılla karıştırılan her kuma kûfe denilir. Bu, toprağına bakınca da anlaşılır.
Sayfa 119Kitabı okudu
Mekke halkı kibirlidir. Yemen halkı naziklikten nasibini almamıştır. Omman halkı hilekârdır; teraziden çalar ve fâsıktır. Aden’de alenî zina yaparlar. Ahkâf halkı sapık heretiktir. Hicaz halkı ise fakirdir ve toprakları verimsizdir.
Sayfa 114Kitabı okudu
Mekke’de mezhep kavgaları terzilerle kasaplar arasındadır. Çünkü terziler Şii, kasaplar Sünnidir. Benzeri kavgalar Aden’de reyhan satıcıları ile denizciler, Yanbu’da Sünnilerle Şiiler arasında da vardır.
Sayfa 112Kitabı okudu
Deniz sahilinde veya bir nehir kenarında bulunan her şehirde oğlancılık ve zina yaygındır. Sîrâf, Buhârâ ve Aden’i buna örnek olarak verebiliriz.
Yazılışında “sad” ( ص) harfi bulunan her ülkenin halkı ahmaktır ve bundan Basra ( بصرة ) istisnadır. Eğer Massisa ve Sarsar gibi, bir şehrin adında iki “sad” varsa, Allah onun şerrinden korusun. Kişinin ait olduğu şehri gösteren iki harf vardır: Râzi, Mervezî ve Siczî’de olduğu gibi “z” ve “y”. Curcân, Mukan ve Errecân gibi sonu “ân” (ان) ile biten her memleketin bir özelliği veya iyi bir tarafı vardır.
18 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.