Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

İslam Medeniyetinin Kurucuları Said Nursi

Colin Turner

İslam Medeniyetinin Kurucuları Said Nursi Gönderileri

İslam Medeniyetinin Kurucuları Said Nursi kitaplarını, İslam Medeniyetinin Kurucuları Said Nursi sözleri ve alıntılarını, İslam Medeniyetinin Kurucuları Said Nursi yazarlarını, İslam Medeniyetinin Kurucuları Said Nursi yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Said Nursî, 1920'de kurulan Yeşilay Cemiyeti ve Ocak 1921'de kurulan Cemiyet-i Müderrisin gibi cemiyetlerin kuruluşunu da destekledi. Ayrıca bir Kürt devletinin kuruluşun da rol alması da istendi. Said Nursî bu teklife sıcak bakmayarak rivayete göre şöyle cevap verdi: “Kürdistan teşkil etmek değil, Osmanlı İmparatorluğu'nu ihya edelim."
Bunun bir neticesi olarak, Istanbul ulemasının nezdinde itibarı artan ve çok geniş bir kesimin desteğini alan Said Nursi'nin başarısıni kıskanan rakipleri vardı. Bu nedenle, Sultan Abdülhamid e sunduğu dilekçede kullandığı açık ve cesur üslup hakaret olarak değerlendirildi. Bunun üzerine Said Nursî tutuklanıp Topkapı akıl hastanesine gönderildi. Deli olmadığı anlaşılan Bediüzzaman'a daha sonra tazminat ve aylik maaş teklif edildi. Bediüzzaman her ikisini de reddederek, cevaben: "Ben maaş dilencisi değilim, bin lira da olsa kabul edemem. Kendim için gelmedim, milletim için geldim. Hem de bu bana vermek istediğiniz, rüşvet ve hakk-ı süküttur."
Reklam
Said Nursî handa kaldığı odasının kapısına çok ilgi çekici bir levha asar: "Burada her suale cevap verilir, her müşkül halledilir, fakat sual sorulmaz" (Şahiner, Kronolojik Hayatı, s. 91). Beklendiği gibi, hem âlimlerden hem de halk tabakasından birçok kişi hazırladiklari soruları sormak için onu ziyaret etti. Bu ziyaretlerdekimüzakereler onun dinî ve siyasi liderler arasında itibarını artırdı. Bediüzzaman'a gelenler arasında Japon ordsunun Baş Kumandanı tarafından kendilerine yöneltilen soruların cevabı için yardım isteyen İstanbul ulemasından bir kaç kişi de vardı.
Said Nursi'nin İslâm dünyasının yüz yüze kaldığı problemlerle ilgili değerlendirmesinde ortaya koyduğu gibi, çatışma temel olarak aşkınlık meselesinden kaynaklanmaktadır: Aydınlanma sonrasi tecrübe, insanı kâinatın merkezine koyarken, İslâm insanın Allah'tan bağımsız olmadığını vurgulamaktadır. Bu durum da insan iki seçenekle karşı karşıya kalmaktadır. Tercih edilen seçeneğin gereklerini de yerine getirerek, insan ya Allah'ın hâkimiyetine iman edecek ya da insanın. Said Nursi'ye göre kurtuluşa giden yol, yalnızca Öteki'ni nefse tercih etmekte yatmaktadır ve bu tercihin dinamikleri Said Nursi'nin dünya görüşünü anlamakta anahtar olabilir.
Günümüzde sayıları milyonları aşan talebelerinin ve hayranlarının bazılarına göre Said Nursî, hicri ondördüncü asrın müceddiydi, yani 'müceddidlik' silsilesinin son halkası adı. Bir hadis-i şerife göre, bu müceddidler her asrin başında zamanın anlayış ve ihtiyaçlarına göre İslâm'ı tekrar ihya etmek ve Kur'an'ın temel hakikatlerini yeniden yorumlamak maksadıyla gönderilirler. İşte bütün bu özellikleri nedeniyle Said Nursi'ye 'Bediüzzaman' 'zamanın harikası' ünvanı verildi.
20 öğeden 16 ile 20 arasındakiler gösteriliyor.