Kinik Felsefe Fragmanları kitaplarını, Kinik Felsefe Fragmanları sözleri ve alıntılarını, Kinik Felsefe Fragmanları yazarlarını, Kinik Felsefe Fragmanları yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Selamlar. Kinik felsefesini hep merak etmişimdir. Sıkılmadan bu kitapla başlayayım dedim. Iyi de yapmışım. Tavsiye ediyorum. Kitabımız Antik alıntılardan oluşmuş. Çünkü baş kahramanları Antisthenes ve Diogenes'in eserleri maalesef ki günümüze ulaşamamış. Bu nedenle toplanılan alıntılar bu kitapta birleştirilmiş. Güldürdüğü kadar sinirlendirdi de beni. Çok fazla tartışmaya açık yerler buldum. Yine Antik Yunan'ın kadınları aşağılama değersiz varlık olarak görmeleri burada da karşımıza çıkıyor. Kinik felsefe insanın kendi kendine yetebilmesi, tamamen doğanın verdikleriyle. En büyük hedefleri erdem. İnsanın hayatının amacı erdem olmalıdır diyorlar. Antisthenes, Diogenes'in hocası bir bakıma kinik felsefesinin kurucusu diyebiliriz. Bilgelik, bağımsızlık, hakikat ve konuşma özgürlüğü kinik felsefesinde ana kavramlar. (Kadınların değersizleştirildiği bir toplumda bağımsızlık ve konuşma özgürlüğünün nasıl vücut bulabileceğini sorgulamadım da değil.) Kendini bilmek insan hayatının en zor şeyi olarak kabul edilmiş. (Buna sonuna kadar katılıyorum.) Diogenes asla çekincesi, korkusu olmayan bir kinik. Bu yönüyle en çok hoşuma giden fragman Büyük İskender ile girdiği diyalog oldu. Bir gün Diogenes güneşin altinda uzanırken yanına Büyük İskender gelir. Ona 'Bir şeye ihtiyacın var mı?' Diye sorar. Diogenes doğrulur ve 'Şimdilik güneşimden çekil.' cevabını verir. Bunun üzerine dostlarına Büyük İskender der ki ' Eğer İskender olmasaydım Diogenes olurdum.'
En son bölümde Diogenes Felsefeyi tanrılaştırmış ve filozofların insanlar tarafından hor görülmelerini ona şikayet etmiş..
"Gördükleri rüyalardan rahatsız olan kişiler için şöyle derdi: Uyanıkken yaptıkları şeylere dikkat etmeyip uyurken gördükleri rüyalarla ilgileniyorlar."
"Doğasından ötürü iyi veya kötü olan bir şey yoktur. Zira bir şey doğasından ötürü iyi veya kötüyse, onun herkes için iyi veya kötü olması gerekir. Oysa herkes için iyi veya kötü olan hiçbir şey yoktur."