Kayıp Zamanın İzinde hem komik romandır, hem trajik romandır, hem serüven romanıdır, hem erotik romandır, hem şiirsel romandır, hem düşlerin romanıdır, hem de imgeler romanıdır.
Roman bölümlerinin bir kişinin ya da kişilerden birçoğunun görüş açılarına (bakış açısı da denilebilir) göre kaleme alınması, romandaki olayların ve sahnelerin bir derinlik kazanmasını sağlar.
Anlam her yerden fışkırır insana göre. Daha doğrusu insan anlamı her yerde görür, her yerde algılar, her yerde yaşar, her yerde okur. Anlamsız ilişkilerde de "anlamsız olma" anlamını bulur.
Romanın başlangıcında verilmiş olan ve anlamsız gibi görünen bir ayrıntı, romanın sonunda sanki yeni bir kökten "çıkmış, filizlenmiş ve gelişmiş" olarak karşımızda belirir.
Dünyayı anlamlandıran insan, çevresine, farkında olmadan değil de biraz bilinçli, düzenli, yöntemli ve tutarlı biçimde bakarsa, bakmaya çalışırsa, o zaman ona homo semioticus adını verebiliriz.