Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Seyyid Kutub ve Arkadaşları Niçin İdam Edildi?

Osman Zeki Soyyiğit

Sözler ve Alıntılar

Tümünü Gör
Afyonlu Hallerinden Uyanmamak İçin...
Sormak isteriz zorbalara.. Neden «YOLDAKİ İŞARETLER» kitabını caniyâne hücumlarına hedef kıldılar? Neden bu kitab, Mısır’da İslâm hareketine karşı girişilen zalimane bir hamlenin hedefi olmuştur?. Çünkü o kahraman şehid’in örnek sözlerini satırlara aksettiren bir kuvvet, her delilin üstünde bir hüccet, Allah’ın şeriatına dayanmayan bütün inanç, tasavvur kıymet ve düşünceleri gölgede bırakan bir eserdir. Çünkü o, İslâm akidesinin kalıplarını döken bir beyan ve Allah’a davet yollarını resmeden cesur bir hamledir. İslâmî anlamları sarih ve vâzıh bir şekilde meydana koyan ve îman mefhumunu çağdaş asrın idrakine hitabeden bir üslûpla açıklayan bu kitab, İslâm düşmanlarını şaşkına çevirdi. Bu eserin diğer kıymetli İslâm eserleri arasına katılmasından doğacak netice büyüktür. Uyanan ve olgunlaşan gençliğin hak yolunu kuvvetle kabullenmesinde ve bu meydanda gösterdikleri sebatta, doğacak neticenin belirtilerini müşahade etmişlerdir.
Sayfa 53 - Cağaloğlu Yayınevi
Şeyh Hasan el-Benna tarafından harekete geçirilen çalışmalar tedrici bir gelişme gösterdi. Yeni Birlik lideri ise, umumî efkârı daha iyi, daha temiz ve çok daha âdil bir hükümet istikametine doğru yöneltti. 1952 yıllarında Birlik, geniş çapta bir alâka gördü. O sıraları orduda yüzbaşı rütbesinde olan Abdünnasır, kendisi de, bu hareketin sempatizanlarından birisi olarak Birliğe girmiş oldu. Diğer genç subaylarla birlikte bizzat (ki sonra dan idarî cuntaya dahil edildi) Faruk’un dikta idaresine bir son vermek için İhvan-ül Müslimin’den sonsuz destek talebinde bulundular. Sözü edilen teşebbüs, İslâmî nizamı fiillen ortaya koyması bakımından şeraiti müsait bir duruma getirebileceği düşüncesiyle Birliğin bu teklife yanaşmasına sebeb oldu. Yine bu destek, daha sonra yeni rejim tarafından da Şeyh Hasan el-Benna’m dördüncü ölüm yılında âlenen ve kanunî olarak kabul edildi. Büyük toplantıda General Necib, Abdünnasır, Amr, Sedat ve diğer yeni kabine azalan hazır bulundular. Yeni Başkan ve Kabine azalan Şeyh Hasan el-Benna’ya sonsuz şükranlarını bildirdiler.
Sayfa 12 - Cağaloğlu Yayınevi
Reklam
Yâsir’ler Ailesiyle Aynı Yolun Yolcusu...
Seyyid Kutub, el-Ezher Üniversitesini bitirdikten sonra Amerika’da sosyoloji doktorası yaptı ve aynı fakültenin sosyoloji kürsüsüne profesör oldu. Kardeşi Muhammed Kutub, Eğitim Enstitüsünü bitirdikten sonra Psikoloji üzerinde etüdler yaptı ve Arap âleminin sayılı psikologları arasına katıldı. Sonra kardeşi gibi mücadele... Zindan ve meçhul bir akıbet... Hamide Kutub ve Emine Kutub ise, îslâm davasının kadın mücahideler ordusunu teşkil edip, eserler yazarak, konferanslar vererek hizmete girdiler. Yâsir’ler ailesi üç şehit vermişti. Bunlar da aynı yolun yolcusu olarak bir aileden iki şehit ve onbeşer yıl kürek cezasına mahkûm, iki ciğeri kan ağlayan iki kız kardeş...
Sayfa 9 - Cağaloğlu Yayınevi
Mü’minlere karşı insaflı, merhametli ve şefkatli olalım. Allah’ın rızasının da bu yolda olduğunu unutmayalım.
Sayfa 10 - Cağaloğlu Yayınevi
Allah'ın şehadet rütbesiyle aziz ettiğini zelil etmeğe çalışmak, gaflet değilse nedir?
Sayfa 10 - Cağaloğlu Yayınevi
Îhvan-ul Müslimin...
Teşkilât daha yeni yeni gelişmekteyken kurucusu Hasan El Benna, Kahire’rin başlıca caddelerinin birinde güpe gündüz Faruk’un özel polisleri tarafından katledildi ve katilleri adalet önüne çıkarılmadıkları gibi üstelik zalim Kral tarafından mükâfatlandırıldılar.
Sayfa 12 - Cağaloğlu Yayınevi
Reklam
Ehli Tasavvufun Sevmediği Gibi...
Abdünnasır’ın bizzat kendisi, hükümeti, kiralık basını ve müptezel propaganda organları Seyyid Kutub’a ve «YOLDAKİ İŞARETLER» adlı değerli eserine az mı iftira ettiler. Bu eseri «tedhiş kitabı», müellifini de «kindar yazar» olarak ilân etmişlerdi. Acaba şehid Seyyid Kutub, «Yoldaki İşaretler»de ne söylemişti ki kendisi ve kitabı bu şekilde itham ediliyordu? Acaba, «Bu din yalnız Allah’ın ulûhiyetini ve âlemlerin rabbi olduğunu ilan suretiyle, yeryüzünde insana kullara kulluk etmekten ve bu kabilden sayılan hevasına tâbi olmaktan kurtuluşunun genel ilânıdır.»(¹) dediği için mi suçludur? Yoksa, «Biz, insanları, onlardan maddî bir menfaat temin etmek için İslâm’a davet etmiyoruz. Yeryüzünde hâkimiyet de fesat da istemiyoruz. Şahsımız için her hangi bir çıkar temin etme davasında da değiliz. Hesabımızı ve ecrimizi insanlardan alacak da değiliz. Biz ancak insanlığı sevdiğimiz ve iyilik etmek istediğimiz için İslâm’a çağırıyoruz. Her ne kadar eza etseler de, bu böyle... Çünkü İslâm’a davetin sebebi hikmeti ve dâvet edenin iç temayülü budur.»(²) Sözümü suç teşkil ediyor? Ne kin ve ne şiddettir bu!.. îşte bu kendine baş eğmeyen bütün insanlara karşı, Cemal Abdünnasır’ın içini dolduran kindir.
Sayfa 21 - 22 Cağaloğlu Yayınevi / (¹) Yoldaki İşaretler, sayfa 81. (²) Yoldaki İşaretler, 213-214
100 öğeden 11 ile 20 arasındakiler gösteriliyor.