Dostoyevski'nin cezaevi yıllarında yazdığı bir kitabından; " Bazı şeyleri yaşamadan anlayamazsınız, üzerinde yorum yapamazsınız. Kitaplardan okuyarak veya düşünerek, gözlem yaparak varmadım ben bu sonuca. Gerçekleri yaşadım, öğrendiklerimi doğrulamak için de çok zamanım vardı. "