144 syf.
·
Puan vermedi
·
3 saatte okudu
“Bu apartmanda herkesin tekil bir öyküsü, sıradan olmayan bir kişiliği var.” Kitap Fransa’da iktidar partisinin danışmalarından biri olan Sinan’ın İstanbul’a gelmesi ile başlıyor. Sinan’ın gelirken ‘’ O öldükten sonra…’’ diyerek yolculuğa çıkması onu Fransa’ya bağlayan özel birinin varlığına işaret ediyor, öyle biri ki o öldükten sonra ‘’Belki
Sinek Sarayı
Sinek SarayıMine G. Kırıkkanat · Kırmızı Kedi Yayınevi · 2015204 okunma
İnsanın tersine, yağmur düşmesi gerekendir ve bu kadar sık ve bu kadar çoğulluk içinde düşen başka hiçbir şey yoktur.
Reklam
Çok erken çağlardan itibaren düşmek insanın en korktuğu şeydir; insanın hayatta, karşısında savunmaya geçtiği ilk şeydir.
#Terbiye adı altında ailenin en yetkin ve en yaşlı üyesinin (çoğu zaman baba figürüdür), tüm hal hareket, söylev ve isteklerini koşulsuz kabul etmeye odaklı yetişen kişiler, bir zaman sonra aynı etkiye sahip olduğunu düşündüğü yöneticilere de yine aynı biat kültürü ve terbiye adabına uygun olarak koşulsuz itaat ederler. Oysa gerçekte olması
Günümüzde herkes, gazeteler aracılığıyla kamuya açık idamlarda yer almaktadır.
Gerçek cellat, idam sehpasının etrafını toplanmış olan kitledir.
Reklam
İnsan bu yükseklik özleminin yüksekte olma durumuyla değil, oraya hızla çıkma süreciyle ilgili olduğu izlenimini ediniyor.
Şu çaresiz an..
Yere oturmak ya da çömelmek, ihtiyacın yokluğunu, insanın kendi içine dönmesini belirtir. Beden yuvarlanmıştır ve sanki dünyadan hiçbir şey beklemiyormuşçasına sağlamdır.
Bir despot kendi içindeki kötü niyetinin her zaman farkındadır ve bu yüzden kötü niyetli değilmiş gibi davranmak zorundadır. Ama herkesi böyle kandıramaz. İktidar sahibi olmayı arzulayan ve despotun iktidarını kabul etmeyen, kendilerini despotun rakipleri olarak gören başkaları hep vardır.
Maskeyi kaybetmemeye dikkat etmelidir; maske asla düşürülmemeli ve asla çıkarılmamalıdır. Maskeyi takan ona ne olabileceği konusunda, her tür endişeyi duyar. Maske, onu takanın dönüşümünde rol oynamakla kalmaz, aynı zamanda takanın kullanması gereken bir silah ya da alettir de. Takan insan, günlük benliğinde kalarak, onu manipüle etmelidir ve aynı zamanda bir gösterici olarak maskeye dönüşmelidir. Maskeyi takarken, böylece iki insan olur ve bütün gösterisi boyunca böyle kalması gerekir.
Reklam
Ne var ki her zaman ille de maskeden ayrı kalan bir parçası vardır: keşfedilmekten korkan kısmı, yaydığı dehşetin geçerli olmadığını bilen kısmı. İnsanın, maskeyi dışarıdan görenlere temsil ettiği gizin, maskenin içinde olan kendisi üzerinde de bir etkisinin bulunması gerekir; ama bu açıkça aynı etki olamaz. Onlar bilinmeyenden korkarlar; maskeyi takan ise maskenin düşürülmesinden korkar. Kendisini tamamen maskeye bırakmasını önleyen şey bu korkudur.
Dostuuum :')
Maskeyi takan gerçekte kim olduğunu pekâla bilir; ama onun görevi maskeyi oynamaktır. Bunu yaparken, taktığı maskenin doğasına denk düşen, belirli sınırlar içinde kalması gerekir.
Ve maskenin içinde kim bilir neler dönüyordur..
Artık maskeye diğer yanından bakmamız gerek; çünkü maske yalnızca, ne taşıdığını bilmeyenleri etkileyerek dışa yönelik işlemez; maske bir insan tarafından takılan bir şeydir ve bu insan maskenin içindedir.
Maske net ve kesindir, ama belirsizliğin dehşetiyle yüklüdür.
Gerçek maske asla değişmeyen, kalıcı ve hata götürmez bir biçimde kendisi olarak kalan, metamorfozun sürekli akışı içinde sabit bir şeydir. Maskenin yarattığı etkinin kuvvetinin bir kısmı, arkasında ne bulunduğuna dair hiçbir şeyi açığa vurmamasında yatar. Maske mükemmeldir, çünkü arkasındaki her şeyi gölgede bırakarak tek başına durur; ne kadar farklıysa, başka her şey o kadar karanlıkta kalır. Maskenin arkasından neyin patlayacağını hiç kimse bilmez. Maskenin görünümüyle, sakladığı giz arasındaki karşıtlıkla yaratılan gerilim aşırı olabilir. Maskenin uyandırdığı dehşetin gerçek nedeni budur. “Ben tam olarak gördüğün şeyim” diye ilan eder “ve korktuğun her şey benim ardımda.” Maske büyüler ve aynı zamanda mesafe koyar. Hiç kimse maskeye el uzatmaya cüret edemez; maskeyi, takan dışında biri yırtarsa ölümle cezalandırılır. Maske kullanım halindeyken ona dokunulamaz: dokunulmaz ve kutsaldır. Maske net ve kesindir, ama belirsizliğin dehşetiyle yüklüdür. İktidarı, örttüğü şey asla bilinmezken kendisinin biliniyor olması olgusundan doğar. Maske yalnızca dışarıdan ya da adeta cepheden tanınır.
1.500 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.