b

Bilim

61 member · 37 new post
Read in 22 days
Her kadının kütüphanesinde bulunması gereken bir kitap. Kendi döngümüzü ve döngümüz sürecinde nasıl şeyler yaşadığımızı anladığımızda her şey daha anlamlı hale gelecek ve bedenimize göre hareket ettiğimizde daha sağlıklı bir hayat sürebileceğiz.
Dolunayın Özgür Kadınları
Dolunayın Özgür KadınlarıAyşe Duman · Timaş Yayınları · 2022192 okunma
Read in 61 days
Kimsenin Bilemeyeceği Şeyler
Gerçekten okumayan çok şey kaçırır. Kaos teorisi, fraktal geometri, insan beyni, evrim teorisi.. ve içinde daha başka konuları da barındıran bir kitap. Bundan önce Sinan Canan’ın
Değişen Beynim
kitabını okumamızı arkasından da bunu okumanızı tavsiye ederim. Sinan Canan’ın
İFA: İnsanın Fabrika Ayarları
kitabı da güzel.
Kimsenin Bilemeyeceği Şeyler
Kimsenin Bilemeyeceği ŞeylerSinan Canan · Tuti Kitap · 20152,850 okunma
Genetik Kaynakların Korunumu ve Tanıtımı
Türkiye'nin zengin biyolojik çeşitliliği, tarih boyunca çeşitli kültürlerin kesişim noktası olmasıyla şekillenmiştir. Bu çeşitlilik sadece bitki örtüsüyle sınırlı değildir; aynı zamanda Türkiye'nin evcil hayvan genetik kaynakları da bu zenginlik içinde önemli bir yer tutar. "Türkiye Evcil Hayvan Genetik Kaynakları Tanıtım
Türkiye Evcil Hayvan Genetik Kaynakları Tanıtım Kataloğu
Türkiye Evcil Hayvan Genetik Kaynakları Tanıtım KataloğuKomisyon · Tarım ve Köyişleri Bakanlığı, Tarımsal Araştırmalar Genel Müdürlüğü · 20091 okunma
Not rated
Read in 13 days
1450 gramlık yük(!)
Homo sapiens, memeli bir hayvan türüdür. Bu türün bireyleri olarak bizi diğer hayvanlardan ayıran özelliğimiz karmaşık düşünebilme yeteneğimizdir. Türlü araç gereç kullanma yeteneği, kunduz, fare, fil, karınca gibi hayvanlarda da vardır. Ayrıca sorun çözmedeki beceri de başka hayvanlarda denk geldiğimiz bir özelliktir. Bizi diğer hayvanlardan
Mutlu Beyin
Mutlu BeyinBahri Karaçay · Tübitak Yayınları · 2022445 okunma
Zayıf Bir Beyin Kitabı
Beyinle ilgili önemli bilgiler içerse de detaylar vermek konusunda çok yeterli olmadığını düşünüyorum. Kronik Yayınlarının kısa serisindeki beyin kitabı beynin anatomik yapısını çok daha güzel aktarıyor. Ayrıca kitap New Scientist dergisinde yayınlanan makaleler toplamından oluştuğu için üslup bütünlüğü de maalesef zayıf. İlginç bilgiler yok mu? Var. Ama genel olarak pek tatmin edici gelmedi bana.
Beynimiz Nasıl Çalışır?
Beynimiz Nasıl Çalışır?Kolektif · Say Kitap · 201938 okunma
Read in 5 days
Evrenin başlangıcından bu zamana geçen süreç içerisinde, buraya gelene kadar, evrimimizin oluşması için uygun şartların oluşması için gereken şeylerin tarihi diyebiliriz. Dünyada tek miyiz sorusuna, diğer gezegenlerde neden yaşam yok üzerinden giderek tek olduğumuzu net bir şekilde söyleyen bir eser. Bilimsel veriler ışığında evrim süreci için, yüzeyi sürekli bombalanan ve yıldız ölümü enkazı yüzünden materyal yağmuruna tutulan diğer gezegenlerin aksine gerçekten çok özel bir yerimiz olduğu muhakkak. Yine de gözlemlenebilir evrenin içerisinde su bulunsa da atmosferi bize uygun olan gezegenler bulunduğu kanaatindeyim, sadece oraya gidecek bir teknolojiye sahip değiliz tabi ki.
Her Şeyin Nedeni
Her Şeyin NedeniJohn Gribbin · Alfa Yayıncılık · 201540 okunma
1,000 öğeden 11 ile 20 arasındakiler gösteriliyor.