Bir gün dört kelebek ateşi merak ederler ve öğrenmeye karar verirler. Önce ilk kelebek gider etrafında bir tur uçar ve döner. Gelip öğrendim ateş ışık yayan birşey, der. Kelebekler biz bunu zaten biliyoruz, derler. Sonra ikinci kelebek gider ateşe dahada yakından uçar ve dönüp ateş sıcak birşey, der. diğer kelebekler biz bunu da biliyoruz derler. sonra üçüncü kelebek gider kanadını öyle yaklaştırır ki yanarve döner kelebeklere ateş yakan birşey, der. Diğer kelebekler yeniden biz bunuda biliyoruz, derler. Sonra dördüncü kelebek önce ateşin etrafında bir tur atmış. Sonra bir tur daha ve bir tur daha. Her seferinde ateşe daha çok yaklaşıyormuş. Artık o kadar çok yaklaşmış ki alevler kanatlarını kavurmaya başlamış. Ateşin etrafında son bir kez daha dönmüş ve ateşin içine kendisini bırakmış. Küçük bir parıltı yanıp sönmüş ateşin içinde. sonra kelebekler bilge kelebeğin yanına gitmiş ve sormuşlar. O da şöyle demiş "ateşin sırrını artık sadece o biliyor" hayatta böyle hepimiz üçüncü kelebek gibiyiz ama hep dördüncü kelebek olmak isteriz...