Aradan geçen 3 yılın ardından kendi kitabımı ilk kez tekrar okudum - kitap hakkında bir inceleme değil de bir ileti paylaşıyor olmamın sebebi o kısmın okuyucuların kısmı olduğunu düşünmem dolayısıyla yazarın inceleme kısmını meşgul etmesini doğru bulmuyorum, alıntı için de aynısını düşünüyorum ama 3 yıldır zaman zaman alıntı ekleyenler olsa da sonradan sildiler, kitabı okuduklarından filan çıkardılar, bu tavır kitaba değil banaydı neyse ki :) şimdi de 3 yıl önce yazılmış bir kitapta ki okumuş olsam başkasının kitabı için de aynısını düşünürüm alıntı olmaması rahatsız etti, bir başkası alıntı ekleyecek olursa kendi alıntılarımı sileceğim - çok uzun bir ara not oldu..
kitabı yayına alma süreci çok zordu yazmak 9 ay - çok manidar - yayına almak ise 2,5 ay kadar sürmüştü, bu 2,5 aylık süreçte kitabı o kadar çok tekrar okumak zorunda kaldım ki ezberlemeye başlayacaktım, nihayet kitap çıktığında beklentim 6-7 kişinin okuması iyi kötü yorumlaması idi ona göre reklam yapmaya çalışacaktım. fakat emek emek uğraşıp özel notlarla kargoladığım halde hiçbir geri dönüş olmadı, birkaç kez sorayım dedim daha başlamadım veya kem kümden başka cevap alamadım. evde kitapla ilgili durum daha da kötüydü ama anlatmak istemiyorum. niye böyle oldu diye tekrar kitabı okumaya başladığımda onlarca kez okumanın da etkisiyle olacak okumazlar tabi haklılar dedim. kitabı unutulmak üzere bir kenara koydum, yazarlık üzerine yazmak üzerine kim ne yazdıysa ne anlatıyorsa okumaya başladım. iyi bir yazar olmak için ne yapmam gerekiyorsa onu yapmak için daha çok yazmam gerektiğini anladım. her gün sürekli hiçbir karşılık beklemeden yazdım da yazdım - elhamdülillah o günlerin nimeti olarak yeni bir mesleğim oldu - yeni kitaplarım çok daha iyi olacaktı ama gelin görün ki hayat şartları kitap okumaya bile çok