Zehra

10/10
·472 syf.··
Beğendi
·
2024 8. kitabı
SPOI VAR!!! Kitabı ve Şebnem'i çok sevdim. Okurken hiç bitmesin istedim. Şebnem'in olayları anlatış şekli sanki karşı karşıya oturmuşuz da o bana anlatıyormuş gibiydi. Şebnem dışardan çok katı duran, şımarık ve umursamaz bir karakter gibi görünse de aslında her şeyi bir inat uğruna yapıyor. Ailesinin ona yaptıklarının bedelini ödetmek istiyor çünkü o görmezden gelmiş gibi yapamıyor, yoluna devam edemiyor, o hesabı sormalı sonu nasıl olursa olsun. Aslında değer verdiği insanlara da kıyamıyor bunu zaman zaman görüyoruz: Osman'ın ölümünde, babasının kanserinde, hatta nefret ettiğini sürekli söylediği annesiyle bile hesaplaştığında ona bile hak vermeye başlıyordu son ana kadar. En sevdiğim şeylerden biri de Şebnem'in 'Kürk Mantolu Madonna' kitabındaki Maria Puder'i sevmesi ve kendini bir yerde onla bağdaşlaştırması. İkisi de anlaşılamayan kadın karakterler, yazar isteyerek mi istemeyerek mi yapmış bilinmez ama güzel bir benzetme yapmış. Kitapta devrim coşkusunu zaman zaman görmek de güzeldi. Kitap aynı zamanda çok güzel eleştiriler ve geçtiği dönemin izlerini de taşıyor. Bu kadar karamsar bir kitapta doğrusu sonunda Şebnem ölür diye düşünmüştüm ama sonu çok umut dolu bitti. Selda'nın Şebnem'e yardım etmesi, Şebnem'in kendini yalnız hissetmemesi ve yeni bir başlangıç yapması, ona tecavüz eden uluçmüdürünü ifşaladıktan sonra kesin ölürüm diye düşünmesi ama onun için bir umut olması çok ilham vericiydi. Bence Ayfer Tunç kadınlara ne olursa olsun, kim olursa olsun susulmaması ve korkmaması gerektiğini; kadınların yalnız olmadığını böyle bir sonla anlatmak istemiş. Bu kitap çok güzel bir deneyimdi ve uzunca bir süre bende bıraktığı iz kalacak.
Duygu/Düşünce
Yeşil Peri GecesiAyfer Tunç · Can Yayınları · 202011,8bin okunma