"İnsan bazı kederlerle göz göze geldiğinde öldüm zannediyor. Ölsem, daha iyi diyor. Nefes alamıyor. Öyle anlarda kendime şunu sormayı şiar edindim: Ölüyor olsan bu mesele hâlâ derdin olur mu? El cevap; olmaz. O halde delirme, ölürken derdin olmayacak şey derdin değildir."
"Bana sorarsanız, duymak isteyen, anlamak isteyen için kelimelerin ehemmiyeti çoğu zaman yoktur. Kapılarını açan bir gönülden içeri girmek için koşmasak da olur."