Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
Türkiye’de egemen tarih anlayışı, Kurtuluş Savaşı’nı esas olarak bir “Toprak ve Sınır Savaşı” olarak ele alır. Bu bakışı kabaca şöyle özetleyebiliriz: “1918-1923 arasında yaşananlar, Birinci Cihan Harbi sonunda, elinde kalan son toprak parçasını korumak isteyen Türkler ile bu topraklan aralarında paylaşmak isteyen diğer uluslar arasındaki bir savaştı. Biz Türkler, esas olarak, 1918 Mondros silah bırakışması antlaşmasıyla belirlenmiş, daha sonra “Misak-ı Millî” olarak ilan ettiğimiz topraklan ve sınırlan korumak istedik. Buna karşı, Ermeni, Yunan, Kürt gibi diğer uluslar ise, özellikle İngilizlerin desteğiyle, kendi ulusal devletlerini kurmak ve Anadolu’yu, İngiliz, Fransız ve İtalyanlarla anlaşarak aralarında paylaşmak istediler.” Bu bakış açısıyla ele alınan tarih anlayışını sembolize eden iki önemli antlaşma Sevr ve Lozan’dır.
Sayfa 51
Mendeburun biri, tembel mi tembel, dediği de anlaşılmıyor. Laz mı, Kürt mü, Çingene mi belli değil. Yetmiş iki milletin dışında bu mendebur oğlu mendebur. Bir bakışı var insana, bir tek söz bile söylemiyor insana... Bakışıyla emir veriyor, b*k herif.
Reklam
Ey bakışı sevdalı et duruşu yaralı Seni kimden sormalı Seni aşka yazmalı …
Sayfa 49 - Müptela
"Ey bakışı sevdalı,ey duruşu yaralı seni kimden sormalı Seni aşka yazmalı..."
Sayfa 49 - Müptela yayınlarıKitabı okudu
300 syf.
8/10 puan verdi
·
35 günde okudu
“KURTLUKTA DÜŞENİ YEMEK KANUNDUR”
“Devlet Ana” ile başlayan, “Rahmet Yolları Kesti” ile devam eden Kemal Tahir yılımın üçüncü durağı “Kurt Kanunu” oldu. Kurt Kanunu, Kemal Tahir’in fikrî anlamda bütün hünerlerini gösterdiği iddialı bir roman. “Kurt Kanunu”, 14 Haziran 1926 tarihinde Atatürk’e İzmir’de planlanan suikast girişimi çerçevesinde ilerler. Kemal Tahir, bu romanında
Kurt Kanunu
Kurt KanunuKemal Tahir · Ketebe Yayınları · 20224,418 okunma
Altan Tan'ın Cemaat'e bakışı
İşte bu noktada görüşmeyi gerçekleştiren ABD'li diplomatlar , Kürt sorununa Gülen çözümü bahsini açıyordu.
Sayfa 338Kitabı okudu
Reklam
Hasan, "lşte bir ülkede yaşayanlar," dedi sardığı sigarayı Alper'e ikram ederken. Alper başıyla tanımı da sigarayı da reddetti. "Vatandaş kim o zaman?" "Yurttaşlık resmî bir hal," dedi Hasan ve ekledi: "Abi mesela Arap halkı, Türk halkı, Kürt halkı... Böyle..." Alper derste hocanın da sorduğu soruyu
Sayfa 16 - Giriş, Hayalin turkuaz denizlerindeKitabı okudu
" Ey bakışı sevdalı ey duruşu yaralı Seni kimden sormalı Seni aşka yazmalı.."
Sayfa 49 - Müptela YayınlarıKitabı okuyor
"Ey bakışı sevdalı,ey duruşu yaralı, Seni kimden sormalı ? Seni aşka yazmalı..."
Raymalı-aga kendi zamanında çok tanınmış bir cırav (yırcı), bir ozan idi. Daha küçük yaşta ün kazanmıştı. Tanrı vergisi bir yetenek ve kişiliğinin üç güzel özelliği sayesinde bozkırın en ünlü yırcısı, âşık ozanı olmuştu: Güftesini kendi yazar, bestesini kendi yapar ve güzel sesiyle bunları hem çalar, hem söylerdi. Dinleyenler ona hayran
ötüken yayınevi
Reklam
192 syf.
·
Puan vermedi
·
10 günde okudu
Anne! Bak ZENCİ!
Zenci deyince pardon siyahi(!) deyince aklınızda oluşan imge nedir? Yanlarına otururken tiksiniyor musunuz? Kokuları üzerinden atılan sözlük başlıklarını gördünüz mü, ya da aklınıza siyahi-cinsel tanımlamalar geliyor mu? Kaç kişi şeytanı siyah olarak düşünmedi? Hadi gelin açık olalım. Ötekini anlamak için, ötekinin safına geçip anlamaya çaba
Siyah Deri Beyaz Maskeler
Siyah Deri Beyaz MaskelerFrantz Fanon · Metis Yayınları · 2020474 okunma
NEVRUZ'A DÂİR
Rasûlullah (asm) [hicretten sonra Mekke'den] Medine'ye geldiklerinde, Medinelilerin (Nevruz günü ile Mehricân günü diye) eğlendikleri iki günleri vardı. Rasûlullah (asm): -"Bu günler nedir?" diye sordu. Medineliler: -"Biz (İslâm'dan önce), câhiliyet devrinden beri bu günlerde eğleniriz." dediler. Bunun üzerine
“Ey bakışı sevdalı, ey duruşu yaralı Seni kimden sormalı Seni aşka yazmalı...”
Aboooo...
İki arşınlık koca yılanı bakışı ile bayılttıktan sonra eliyle boğduğunu ben şu gözlerimle gördüm.
Sayfa 110 - Ötüken NeşriyatKitabı okudu
283 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.