Bir iç savaş sonrası Polonya..yakılan bir köyden kurtulan tek bir çocuk..anlatıcımiz çocukluğundan yasliligina kadar geçen günleri döküyor bizlere hem de fasulye ayıklarken..Polonya nin durumu,eğitim sistemini, insanların çaresizliğini dramatize edilmeden okumak ne büyük keyif...kesinlikle okunsun dilerim.
Şimdi hayat denen o büyülü uzaklığın kendi payına düşen parçasını, bütün açıklığı ve sınırlariyla görüyordu. Bu sınırların içine sıgabilenler pek küçük ve önemsizdi. AMA ONUNDULAR.
Aliskanliklar, beraberlikler sıkıcı gelir kimi zaman. Tekrar bıķtırırlar adamı. Ama çaresizsen eger... o zaman sevmeye bakmalı. Elindekini sımsıkı sarılmalı.