İbrahim Edhem'in arkadaşı sorar; "Senelerdir arkadaşız, söyle bakalım bende hoşuna gitmeyen şeyleri." İbrahim Edhem cevap verir; "Ben sana hiç o gözle bakmadım ki."
Kusur görmemek ne güzel meziyet..
Nuri Bilge Ceylan'ın keşke haklı olmasaydı dediğim cümlesidir: "Mütevazılık hiçbir zaman gerçek bir üst değer olamamıştır bizde. Bir ortamda mütevazı olmaya kalkarsanız saygı hemen azalmaya başlar, hissedersiniz."