onun yanında dili tutuluyor,ne bir şey söyleyebiliyor ne de bir şey düşünebiliyordu,yüreğinde bir kaynaşma,kulaklarında bir uğultu,kafasında şaşkınlık başlıyordu.aşk dedikleri bu muydu?
bunca insan yararlı olmak için birçok şey bulurken kimilerinin de zararlı olmak için kendilerini yorup durmaları olacak şey mi!diyorum.gerçekten de ister Prusyalı,ister İngiliz,ister Polonyalı,ister Fransız olsunlar,insanları öldürmek iğrenç bir şey değil mi?size kötülük etmiş birinden öç almanız kötü bir şey,adamı hapse tıkmaları da bunu gösterir;ama yavrularımızı tüfeklerle av hayvanları gibi öldürmeleri iyi bir şey mi ki en çok öldürenlere nişan veriyorlar?