Beni öldüremez. Öldürmemeli. Beni öldürürse Akhilleus onu sağ bırakmaz. Oysa Hektor yaşamalı, hep yaşamalı, asla ölmemeli, kemikleri derisinin altında akarsuyun içindeki gevşek taşlar gibi kayacak kadar pörsüdüğünde bile ölmemeli. Hektor yaşamalı çünkü onun hayatı, diye düşünüyorum otların üstünde geri geri sürünürken, onun hayatı Akhilleus kanının akmaya başlamasını engelleyen son su bendi.
Üstümüzde yıldızlar perdelenmişti. Havadaki ağırlığı hissedebiliyordum. Gece fırtına çıkacaktı. Yağmur her yeri sırılsıklam edecek, toprağı ek yerleri patlayana kadar dolduracaktı. Dağ tepelerinden sular akacak, sel gücünü iyice toplayarak önüne çıkan her şeyi, hayvanları, evleri ve insanları süpürüp götürecekti.
O da böyle bir sel, diye düşündüm.