Şunu düşündüm: aslında bütün canlıların yaşadığı şeyler aynı. Yaşamak, beslenmek, barınmak, hayatta kalmak ve vakti gelince ölmek… Ama insanı diğerlerinden ayıran şey akıl. Çünkü biz sadece yaşamakla kalmıyoruz, düşünüyoruz. Geçmişi hatırlıyoruz, geleceği planlıyoruz, anlam arıyoruz. Yani akıl, bizi hayvandan farklı kılan tek şey gibi.
Ve o zaman mesele şu oluyor: hayatı sadece içgüdülerle yaşarsak, yani yemek, üremek, barınmak gibi şeylerle sınırlı kalırsak, aslında çok da farklı değiliz. Ama aklımızı kullanıp öğrenirsek, üretirsek, sorgularsak, başka şeyler peşinde koşarsak işte o zaman gerçekten farkımız ortaya çıkıyor.