senem

senem
@lizzndhell
Aşıkların deliliğini en büyük mutluluk olarak gören Platon da yaklaşık olarak bunları düşünüyordu,çünkü zilzurna aşık olan kişi,kendisi için değil,sevgi nesnesi için yaşar.Hatta sevgilisine bağlanıp kendini ondan ne kadar uzak tutarsa o kadar mutlu olur.Ruh bedenden ayrılmaya çalışıp bedendeki egemenliğini kaybederse,karşılaştığımız delilik sıfatını uygun bulmak için nedenimiz olur.Hayli yaygın olan ‘kendinden geçmek’ ya da ‘kendine gelmek’ tanımları da bu anlamdadır.Ayrıca, aşk kusursuzluğu ölçüsünde delilik ve mutluluk getirir.
Sayfa 141
Alıntı