"On yedi yaşındaydım, ağabeyimden öğrendim ne biliyorsam. Devrime inandım, yürekten inandım. Okudum fırsat buldukça. Çünkü derler ya, eğitimmiş her şeyin başı... Fakat asıl kazmayı vururken madene, saçılırken etrafa kıvılcımlar, aklım asıl o zaman eriyordu olan bitene. Ne çok ölü vardı, ne çok ölü vardı. Ama burada
kalmayacak elbet. Ve ben onlara diyeceğim ki: "Devrim yaparken yelpaze sallanmaz!""
"Benim asıl canımı sıkan okul meselesi. Memlekete okul lazım, çok okul lazım. Halim ortada işte, okuma bilmem, yazma bilmem. Benin oğlan okurdu bana haberleri, o da öldü gitti göcüğün altında. Ondan diyorum okul yapmak lazım köşe bucağa, yaşı yok bu işin herkese lazım."