📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
"Yani vücudumuz başlangıçta hiç de şimdiki gibi oluşturulmamıştı; çok başka türlüydü. Önce üç cinsiyet vardı; şimdiki gibi yalnız dişil ve eril değil. her ikisini birleştiren bir üçüncüsü de vardı... Erdişil... Bu ilksel insanlarda her şey çiftti, yani dört elleri ve dört ayakları, iki yüzleri, iki iki edep yerleri, vb. vardı. O zaman Zeus her insanı ikiye bölmeye başladı, "Ayvaları reçel yapmak için böler gibi... Artık bütün varlıklar ikiye bölünmüş olduğundan her iki yanının özlemi onları birbirine götürdü: birbirlerini elleriyle kucakladılar, birbirlerinin içinde birlikte gelişmek için özlemle birbirlerinin içine geçtiler..."
Bütün yaşayanların içsel nedenlerle öldüğünü, inorganik olana döndüğünü hiç istisnası olmayan bir deneyim olarak kabul edersek sadece şunu söyleyebiliriz: "Tüm yaşamın hedefi ölümdür." Bunu tersinden alırsak şunu söyleyebiliriz: "Cansız varlıklar, canlılardan önce vardı."
Dehșet olgusu, bizim için de anlamını muhafaza ediyor. Dehşetin nedeni, uyarıyı ilk alan sistemlerin fazla yatırımının bulunmayışı da dahil, kaygıya tümüyle hazırlıksız olmaktır. Düşük yatırımları nedeniyle bu sistemler gelen uyarı yükünü bağlayabilecek güçte değildirler ve uyaran savunmasının kırılışının sonuçları da o denli kolay ortaya çıkar.