Ey gönül,sen o gönül alan sevgiliye layık mısın,değilsin ki
Muhabbet davasına sadık mısın,değilsin ki
Azra'nın kabahati nedir,sen Vamık mısın,değilsin ki
O zaman neden böyle gam çekersin,sen âşık mısın,değilsin ki
Bu dünya dedikleri ne tuhaf bir diyar!Ölümlü bedenlerinin sanki toprak olmayacağını sanıyor Adem'in sürgün edilmiş evlatları da cihanı sırf kendilerinin malı biliyorlar.
.......Kendi içime,kendi nefsime,kendi yaradılış maksadıma bakıverdim.İnsanın insana ettiklerinden ar ettim.Düşündüm ki iblis bile insanın,bu ettiklerinden hicap eder ve hatta insanın şerrinden Allah'a sığınır.Bende bu hale katlanamadım da kendi kendime kalmak diledim.......