Ji bo dîroka mirovahiyê nerîne ke nû!
Puan vermedi
Dîroka Veşartî ya Jinan – Sheila Rowbotham Ev pirtûk, yek ji berhemên herî girîng ên dîroknasîya femînîstî ye, ku di sala 1972’an de hatîye weşandin û niha jî wekî çavkanîya bingehîn tê hesibandin. Nivîskar Sheila Rowbotham, di vê xebatê de, 300 salên dawî yên dîroka Brîtanyayê dinirxîne û cih, rol û têkoşînên jinan di nav pêvajoyên aborî, civakî û siyasî de derdixe holê, yanî yên ku heta wê demê di dîrokê de hatibûn paşguhkirin an jî veşartin. Rowbotham nîşan dide ku çawa pêşketina kapîtalîzmê, guherîna avahîya malbatê, dabeşkirina kar û desthilatdariya baviksalarî, bi hev re cihê jinan di civakê de diyar kirine. Ew îspat dike ku bindestbûna jinan ne rewşek xwezayî ye, lê encama guherînên dîrokî ye: -Di serdema destpêka kapîtalîzmê de, jin ji karên kêrhatî hatin dûrxistin, karên wan wekî “nekar” hatin binavkirin û nirxê wan kêm hatîye dîtin. - Têkoşînên jinan ji bo mafên xwe “mafê dengdanê, mafê xwendinê, mafê kar û mûçeyek wekhev, mafê kontrolkirina jiyana xwe ya zayendî” bi berfirehî têne şîrove kirin. - Têkiliya di navbera çîna civakî û rewşa jinan de jî bi zelalî tê vekolîn: rewşa jina karker û jina çîna navîn her çend cûda be jî, herdu di bin bandora desthilatdariya mêran de bûn. Nivîskar bi zelalî û zimanekî hêsan, lê kûr, nîşan dide ku jin ne tenê mexdûrên dîrokê bûn, lê di her qonaxê de li hemberî vê rewşê berxwedanî kirine û guherînên mezin bi dest xistine. *Yekem xebatên ku dîrokê ji çavê jinan dinirxîne û valahiyek mezin di dîroknasiyê de tije dike. * Têkiliya di navbera pergala aborî û rewşa jinan de bi awayekî rast derdixe holê. * Ne tenê ji bo zanyaran, lê ji bo her xwendevanekî jî têgihîştî ye. * Ev pirtûk bingeha tevgerên femînîstî yên paşerojê danîye û li ser gelek lêkolînên din bandor kirîye. *Piraniya naverok li ser Brîtanyayê ye; rewşa jinan li
Kadının Gizlenmiş TarihiSheila Rowbotham · Payel Yayınları · 201111 okunma
Onun için (Güncelleme-yeni dize ve nakarat)
10/10
·432 syf.··
Beğendi
·
2026 23. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 24 Mart 2026 22:16
.... Ve nefes. Bu kitap Holly Jacksonun yazdigi en iyi kitap olmus bence. Ben cok cok cok begendim. Eger bu türü seviyorsaniz eminim begeniceksiniz. İncelemem spoiler icericek ama uyari koyacağımm. İsterseniz konuya gecelimm Ana karakterimiz Jet zengin bir ailenin kızıdır. Ve verdikleri Cadılar bayrami partisinden sonra eve herkesden önce döner. Evinde saldırıya uğrar. Ve ölmesi gerekirken ölmez. Darbeye bağlı anevrizmasinin olduğunu öğrenir. Öğrendiği diger bir şey ise sadece bir haftalik ömrü olduğudur. Ve kendi katilini bulmaya karar verir... Su düşünce cok iyi degil mi?? kendi katilini bulmaya calismak. Vay be Bu kitabi neden almalısınız (kitapcida kitabi arastiran ve acaba almali miyim diye düşününen o kişi için) 1-Yazari Holly Jackson(eger holly jackson daha önce okuyup begendiyseniz bu favoriniz olucakk) 2- Konusu(cok iyi degil miii) 3-Evet biliyorum biraz(baya) pahali ama gelecekte daha pahali olucakkk 4-Yazim dili harika akiyor bildiginn 5- Çünkü -biraz egoistlik yapicam- ben ÖNERDİM 6- Sizi ceker mi bilmiyorum ama icinde aşkda var... Şu sekil bir ana karakteri okumak cok ilginçti. Ve ben yazarin bunu gecirdigini düşünüyorum. Ben zaten ölücem. Evet hepimiz bir gün öleceğiz ama bunun bir hafta icinde olacagini bilmek... Korkunç.Bazen bilmemek daha iyidir derler ya heh iste ondan! Jeti de diger kizlar gibi cok sevdim. Ama sunu söyleyebilirim ki Jetin espri anlayışı hepsinden daha iyi. 4. güne kadar durumunu şakaya vurdu. Ve bazen yersizde olsa güldürdü beni. Okurken bazi kisimlarda jetin öleceğini unuttum. Ki o kisimlarda jetin de unuttuguna eminim.. Konuya daha derin bir giriş (spoiler degil ama öyle olabiliecek kisim) Hastaneden çıktıktan sonra jet evde annesi ile tartışıyor. Bundan kaynaklida ailesi komşu olan Billynin evine gitmeye karar
Ölüm Beni Bulana DekHolly Jackson · Epsilon Yayınevi · 202643 okunma
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
10/10
·376 syf.··
2026 7. kitabı
Herkese selamlar. Nasılsınız? Bugün sizlere iki kitaptan oluşacak serinin ilk kitabı ile geldim. Yazardan okuduğum ilk kitaptı. Kalemi oldukça güzel ve akıcıydı. Her sayfasını merakla çevirdim diyebilirim. Konusuna gelecek olursak; Asya, İsrafil, Arda, Karsu ve Işıl etimhanede tanışan beş arkadaş... Yıllarca çektikleri zorluklar yüzünden hırsızlık çetesi kuruyorlar. Arda para hırsı yüzünden ihanet ediyor ve bunun sonunda İsrafil hapse diğerleri de kendi yollarına gidiyor. Asya bu süre zarfında soygunlarına devam ediyor ama ayriyetten makyaj fenomeni oluyor. Çaldığı paraları bu sayede gizlemeyi başarıyor. 2 yılın sonunda İsrafil'in dışarı çıkmasıyla grup tekrardan bir araya geliyor ama artı bir kişiyle; Barkın. Barkın, İsrafil'in koğuş arkadaşlarından bir tanesi olup içeride onu korumuştur. Asya ile aralarında ki çekim ilk karşılaştıkları andan beri vardır. İkisi de bunu inkar etmez ama birbirlerinin sonları olacaklarını da bilirler. İkisi de geçmişlerinde çok acı çekmişler. Asya vurulduğu zaman Barkın ona refakatçi olduğu zaman da aralarındaki diyalogları okumayı o kadar sevdim ki. İkisi birbirini resmen tamamliyordu. Barkın küçükken yaşadığı olayları anlatırken ağladı bende okurken ağladım. O kadar içime oturdu ki yaşadıkları maf etti beni. Küçücük bedeniyle babasını annesinden korumaya çalışması bile o zamandan nasıl da güçlü biri olduğunu gösteriyordu. Tabi hayatları böyle sessiz sakin geçmiyordu. Asya'nın aklında çok büyük bir soygun planı vardı. Asırlardır bulunmayan tarihi eserleri bulmak. Ve yerleri nerde diye sorarsanız İstanbul adliyesinin altında... Tam herşey hazırken Asya için herşey tam tersine dönüyor. Yıllar önce onu ölüme terk eden annesi çıkıp geliyor ve onu neden bıraktığını anlatıyor. Kadının yaşadıklarını okurken boğazıma yumru oturdu resmen. Ama
Toz DumanHatice Görgülü · Patara Kitap · 202513 okunma
10/10
·324 syf.··
2026 5. kitabı
Herkese selamlar. Bugün sizlere benin tam anlamıyla maf eden ama ayriyeten de bol kaosu olan bir kitapla geldim. Kitap yazım dili olarak akıcıydı. Her sayfasını merakla çevirdim. Yazarın kalemine daha önceden aşinaydım. Yazdığı romantik komedi kitabını çok severek okudum ve bu kitabı da öyle sanmıştım ama beni çok yanılttı (ağlamaktan maf oldum). Konusuna gelecek olursak; Sera'nın anne ve babası o 12 yaşındayken boşanıyor. Annesi onu babası ve üvey annesiyle bırakıp gidiyor. Yaşadıkları insanı o kadar çok maf ediyor ki... 1 sene sonra annesi çıkıp geliyo. O da evlenmiş ve Sera'yı onlardan alıyor. Sera herşey tam düzeldi derken herşey daha çok sarpa sarıyor. Annesinin eski kocasına olan takıntısı yüzünden yaşamadığı şey kalmıyor. Gittiği lisede üvey kardeşi ve onun arkadaşları yüzünden bir çok zorbalığa maruz kalıyor. Gene zorbalığa maruz kaldığı anlardan birinde Marla çıkıp onu kurtarıyor ve onu arkadaş grubunu alıyor. Beraber çok güzel vakitler geçiriyorlar. Ara ara instagram üzerinden Sera'ya anonim bir hesaptan mesajlar geliyor. Mesajlar onu çok mutlu ediyor ama aynı zamanda okula yeni gelen Berhan'dan da gözlerini alamıyor. Ama sorunlar bitti mi dersiniz kesinlikle bitmiyor. Bu sefer de Marla'nın sevgilisi Ömer yüzünden Marla ile atkadaşlıkları bozuluyor. Marla en yakın arkadaşına inanmak yerine sevgilisine inanıp kızlara cephe alıyor. O an gerçekten o kadar üzüldüm ki anlatamam. Bir yandan ailesi tarafından darbe yiyen Sera aynı anda dost kazığı da yemiş oluyor. Marla ile arkadaşlıklarını o kadar sevmiştim ki bir anda ona sırtını dönmesi benim bile içimi acıttı. Allah'tan grubun devamı Canan ve İlayda Sera'ya inanıyor. Kitapta sadece Sera'nın değil üvey babası olan Salih'in de çaresizliği maf etti beni. Annesi vr babasını kaybedince kardeşlerine bakmak zorunda
Bir Yıldızım VardıSara Aliyeva · Patara Kitap · 20255 okunma
10/10
·547 syf.··
2026 1. kitabı
2025'in son kitabı ile herkese selam Sizlere elimden düşüremediğim kurgusu ve kapağı tek kelime ile muhteşem olan Kora Fısıldamak'tan bahsedeceğim. 3 kitaptan oluşacak serinin ilk kitabı 12 bölümden oluşuyor. Bölümler uzun ama sıkmayan, akıcı bir dille yazılmış, kalın ama sıkmayan tarzdan bir kitap Okuduğum satırların çoğunda kendimi buldum, bazı cümleler durup düşündürecek tarzdandı. Beni baya etkiledi. Konusuna gelecek olursak; İzel seri ka**ldir. Geçmişinde yaşadığı olaylar onu bugünkü İz yapmıştır. Herşeye rağmen ayakta durması, her fırsatta kadınları koruması ve kitabın ele aldığı bazı konular o kadar gurur vericiydi ki... Ama tabiki de bu kadar sert görüntüsünün altında tek kaldığındaki çaresizliğini okudukça kitabın içine girip sarılasım geldi Arkadaşlarıyla beraber devletin karanlık işlerini yapıyorlardır. Uraz Karhan Atasoy'u araştırma görevi almışlardır ama aracı olan adamın ihaneti yüzünden bir anda kendilerini Atasoy'un elinde bulurlar. Tek bir şartla onları bırakacağını söyler. Şartı ortak düşmanları olan Kartal için beraber iş birliği yapmaktır. Mecbur olarak kabul eden grup bir de Atasoy'un mekanında eğitime başlar. Bu eğitim İzel ve Karhan'ın bir yandan 'sözde' düşman olmalarını pekiştirirken bir yandan da birbirlerine çekilmelerini sağlamıştır Uyumları, atışmaları ve en güzeli geçmişte yaşadıkları olaylar az birşey gün yüzüne çıkınca birbirlerine karşı olan merhametleri tek kelime ile muhteşemdi. BAYİLDİM Yan karakterlerden bahsedecek olursak; Devrim ve Boran'dan nefret etti. İzel'e karşı olan davranışları o kadar bencilceydi ki. Hepsinin geçmişi kötü iyi geçmemiş olabilir ama herşeyi İzel'e yüklemeleri beni üzdü. Atlas okuduğum korkak erkeklerden biriydi. İklime yaptıkları ve onun sevdiği çiçeği bir başkasına vermesine benim bile kalbim kırıldı.
Kora FısıldamakZehra K. · Patara Kitap · 20258 okunma
Onarılması mümkün olmayan birşey mi yaptın?
10/10
·312 syf.··
Beğendi
·
2025 32. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 01 Ağustos 2025 08:53
İsabelle Filliozat’ın ilk okuduğum kitap’ı! “Kusursuz ebeveyn yoktur”, ,,Çocuklarımızın hikayesi bizimkiyle başlar”. Evet,gerçekten öyle çocuklarımızın hikayesi bizim hikayemizle,çocukluk travmalarımızlar,ebeveyn ilişkimizle başlar. Mükemmel ebeveyn olamayız tabi ki ama farkına vardığımızda hatalarımızın onlara nasıl gelecekle travmalara yol açabileceğine ve hayatlarını alt-üst edebileceğine. Neden üzerimizde,geçmişimize dair çalışmalar yapmayalım? Çocuklarımız bizim göz bebeklerimiz neden onların hayatını maf edelim? Bir ebeveyn nasıl çocukluk yaşadıysa aynısını da çocuğuna ister-istemez,farkına varmadan yaşatıyor,büyük rol ebeveynler oynuyor onlarda kendi ailelerinde aynısı görmüş onları da suçlamamak gerekiyor,anlamalı ve affetmek. Kitap’ta bazı çalışmalar var hele ki son bölümde sorular var o soruları yanıtlamak,kendimize sormak,not edebilmek,bebek(cenin hallindeyken) onunla konuşmak,dogumunu ona anlatmak veya kendi çocukluğumuzu yaşı kaç olursa olsun 2 veya 40 geçmişimizle,cocugumuzla yüzleşmek…. Öfkenin,şiddetin,sevgi ve ilgi gösterememenin açtığı yaraları,kitap seni geçmişine,çocukluğuna götürüyor ve düşündürüyor.. Tavsiyem bu yazdığım zorluklarla baş edemeyen ebeveynler okumalı.. Not: Sevgili ebeveynler yanlız değilsin seni anlıyorum ve seni kocaman kucaklıyorum :))!
Aile ve Çocuk
Kusursuz Ebeveyn YokturIsabelle Filliozat · Pegasus Yayınları · 2018225 okunma