Zira insanlar ölmemek için işbirliği yapmak zorunda olan, doğası gereği toplumsal hayvanlardır, hem de kendini gerçekleştirmeye çalışan bireysel varlıklardır.
Potansiyelini yaşama geçirme şansı bulan bir insan, bu süreçte erdemli bir yaşam sürmüyorsa, öznel iyilik duygusu hissetmenin ötesinde, gerçekten mutlu olabilir mi? Bu şekilde başarılı ya da tatmin olmuş hissetmekle, erdemli bir yaşam sürerek mutlu hissetmek arasında ne gibi farklar olabilir?