Ahlâken doğru olmayan hiçbir şey yararlı değildir, keza bir şey yararlı olduğu için ahlâken doğru olamaz,buna karşın bir şey ahlâken doğru olduğu için yararlı demektir.
Sayfa 157 - Türkiye İş Bankası Kültür YayınlarıKitabı okudu
Yasalar üzerine yazılmış bu kitabın Marcus ve arkadaşlarının arasında geçen karşılıklı sohbetini anlatıyor öncelikli olarak tüm yasaların doğanın içinde var olduğu ve doğadan ileri geldiğinden bahsediyor. İnsanın kendi içindeki vicdanını ve ahlakının muhakemesinin akıcı bir anlatımı ders verir nitelikte. Devlet yapısı, toplum, yönetenler ve yönetilenlerin davranışlarının birbiri üzerindeki etkileri sorgulanıyor ve düşündürüyor tavsiye niteliğinde bir başucu kitabı.
Geçmişi gözden geçirirseniz, devletin ve devletin en büyük adamlarının aynı karakterde olduğunu görebilirsiniz ve liderlerdeki ahlaki değişiklikler, kısa süre sonra insanlara da sirayet eder.
Eğer ahlaksızlığın kendisi değil de ceza veya cezalandırma korkusu insanları haksızlık ve suç dolu yaşamdan alıkoyuyorsa, kimse haksız olmaz ve ahlâken kötü davranış sergileyenler ziyadesiyle dikkatsiz kişiler olarak değerlendirilmelidir. Bu durumda, bizatihi ahlâken doğru olana değil de yarar ve kazanca göre iyi insan olmaya ikna oluyorsak iyi değil, uyanık biri oluruz.
Sayfa 21 - Türkiye İş Bankası Kültür YayınlarıKitabı okudu
Cicero'nun Kader Üzerine kitabı kısa ama çok yoğun bir eser. Öncelikle çok sağlam bir mantıksal oluşum ile “kader” konusunun öncesi ve sonrasına ilişkin bilinen filozofların felsefeleri ele alınıyor. Epikür, Empedokles, Socrates vb. Ardından kaderle ilgili genel bir değerlendirme yapılıyor.
Kader ÜzerineMarcus Tullius Cicero · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2021390 okunma
Oysa neden bir şeye etki edendir ve onun da bir nedeni vardır. Yara nasıl ölümün, hazımsızlık nasıl hastalığın, ateş nasıl alevin nedeniyse. Buna göre neden bir şeyin öncesinde meydana gelen bir şey olarak değil, o şeyi etkileyecek şekilde ondan önce gelen bir şey olarak anlaşılmalıdır.
Sayfa 15 - Türkiye İş Bankası Kültür YayınlarıKitabı okudu
Var olan her şey öncül nedenlerden var olmuştur. Öyleyse her şey kadere bağlı olarak gerçekleşir. Dolayısıyla var olan bir şey kadere bağlı olarak etkin olur.
Sayfa 10 - Türkiye İş Bankası Kültür YayınlarıKitabı okudu
İnsanın meylettiği büyük kusurlardan tümüyle sıyrılacak kadar arındırılması ve onlardan kökten kurtulması doğal nedenlere değil isteğe, çalışmaya ve eğitime bağlıdır.
Sayfa 5 - Türkiye İş Bankası Kültür YayınlarıKitabı okudu
Kaderin hiçbir şekilde adı geçmeseydi, bir karakteri, bir etkisi olmasaydı, dahası birçok şey ya da her şey tesadüfen, şans eseri veyahut rastgele olsaydı, o halde gerçekleşmiş olan olaylar farklı bir şekilde mi gerçekleşecekti.
Sayfa 3 - Türkiye İş Bankası Kültür YayınlarıKitabı okudu
Ancak birçok kişi de -utanç verici sözler sarf etmek istemem ama- kendilerinin olamayacağı türde bir dosta sahip olmak istiyor, dostlarına vermedikleri şeyleri onlardan talep ediyorlar.