"Bazen düşünüyorum da", demiş "yaşam insanoğlu için bir armağan mıdır, yoksa ceza mı, çözemiyorum "
"Hiç kuşkusuz yaşam bir armağandır" diye yanıtlamış padişah. "Ama biz insanlar öyle aciz yaratıklarız ki, bize sunulan bu armağanın tadını çıkarmak yerine kendimizi acılara boğuyoruz."