mavi küpeli kız

mavi küpeli kız
@mavikupelikiz
Bi Dünya Kitap Okuma Grubu
Arkadaşlar bir kitap okuma grubu kurdum, isteyenler vardı.Hep birlikte kitap okuyacağımız bir Whatsapp grubu.3800'den fazla üyemiz var. Grup 2021 yılında kuruldu. Her ay 2 farklı kategoriden kitap okuyup ve bu okuduğumuz kitapları Youtube Canlı Yayın üzerinden arkadaşlarımızın sunumları üzerinden konuşuyoruz. 3 kere üst üste sunumlara katılmayanlar ne yazık ki çıkarılıyor ama üyelerin yıllık 5 mazaret hakları da ayrıca var. Normalde ayda 1 sunumumuz oluyor, 1 de yazar söyleşisi oluyor. Yazar söyleşilerimiz 2024 yılı itibariyle yoğunlaşmaya başladı, yazar ve şairlerle yaptığımız söyleşilerde sorularınızı sorma imkanı da bulabiliyorsunuz. Ayrıca yazar ve şairleri il buluşmalarımıza da çağırıyoruz. 38 den fazla ilde buluşma grubumuzda mevcut. Sunumlar salı günleri 21:00' da oluyor. Bana göre sunumlar söz hakkı alabilme konusunda özellikle çok iyi. Herkes kendisini süre sorunu olmadan kitaplarla ilgili rahat bir şekilde ifade edebiliyor. Kitap seçimi konusuna gelecek olursak farklı kategorilerden(polisiye,psikoloji,biyografi vs gibi) kitapları içeren bir yıllık kitap listesi oluşturuyoruz.Oylama 5 ayda ortalama 1 kere yapılıyor. Bu kategorileri grup üyeleri oylama ile belirliyor. Daha sonra bu kategorilerden kitaplar grup üyelerinin oyları ile seçiliyor.Bu düzene ayak uydurabilecek kişiler girerse ekstra mutlu olurum. 135 tane yoneticimiz var. İnstagramda da alıntılar, o haftanın yazar ve kitabıyla ilgili paylaşımlar, incelemeler ve birçok feed story vs paylaşıyoruz. Hatta sizin çektiğiniz grup kitaplarını fotoları ve alıntılarınızı da paylaşıyoruz. Buluşma grupları, Geçmiş buluşmalarımızın video ve fotoğraflarını oradan görebilirsiniz. 38 den fazla ilde belirttiğim gibi buluşmalar düzenliyoruz. Whatsapp olmasından endişe etmeyiniz.Bu güne kadar bir olumsuzluk
1000Kitap
mavi küpeli kız
Katılmak istiyorum
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
#EnesKara
Bakara suresi 2/256 da şöyle yazar.Dinde zorlama yoktur.Bu yapan anne,baba olsa da böyledir.Patron olsa da böyledir.Padişah olsa da yine aynı.Kılıç zoruyla değil, başka yollarla dahi imana bi kişi zorlanamaz.Dilerse iman eder, dilerse kafir olur.(Kehf 18/29) Dilerse şükreder, dilerse inkar eder.(İnsan 76/3) Peygamberimiz(sav) bu konuda örneklerin en güzelidir.Kendisi güzel, tatlı sözler ile ilk müslümanları ikna etmiştir.Ki bu dinde Resulullah(sav) ın bizlere öğrettiği din olduğuna göre onun yaptığının aynını bu tarz durumlarda yapmalı ve ayetleri ve kuvvetli sahih hadisleri bu konularda takip etmeliyiz.İslam kılıçla,güçle olmaz, tam tersi davet ile olur.Hem zorla kazanılan bi davette geçerliliği uzun yıllar koruyamaz.Bu da zaten efendimiz(sav) ın istediği şekil değildir.Çünkü o da bilirki kimse istemediği,sevmediği bir şeyi kimseye önermez, davet etmez ve kaçabilme ihtimali olduğunda kaçar.Bu da istenilecek bi netice değildir.Bi kaçta konuyla ilgili sahih hadis yazmakta fayda var: “Din nasihattır.”(Buhari, İman, 42) “Kolaylaştırın, zorlaştırmayın. Müjdeleyin, nefret ettirmeyin.”(Buhari Cihad, 164)  Şimdi konumuza bu girişi yaptıktan sonra geçiş yapabiliriz. Bir gencimizin inanç konusunda sıkıntıları var.Bu gayet normal.Tıp okuyor.Yani zeki de bir evladımız.2.sınıf öğrencisi.Buraya kadar bi şekilde gelmiş, başarmış.Ailesi onu cemaat yurduna yazdırmış.Gönderme nedenlerini bilemiyorum tabiki.Ama dini eğitimlerden gencimiz, derslerine çalışamaz olmuş.Aile dinsiz olduğunu ya anlamış ya da anlamamış tam bilemiyorum bu konuda daha da baskı uygulamaya başlamış.Özel hayatı hiç yok zaten.Namaz, dini eğitim, dini videolar,kitaplar.Arkadaşlar öncelikle bu sitede benim dine bakış açımı bilen bilir.Ama bu bana göre dünyanın en güzel şeylerinden biri de olsada bu şekilde baskı
1000Kitap
mavi küpeli kız isimli okura yanıt verildi
mavi küpeli kız
Degilmi birsey olduğunda hemen suclayacaklari kişi çocukları bu ebeveynler bizi makine gibi görmekten ne zaman vazgeçecek...
#EnesKara
Bakara suresi 2/256 da şöyle yazar.Dinde zorlama yoktur.Bu yapan anne,baba olsa da böyledir.Patron olsa da böyledir.Padişah olsa da yine aynı.Kılıç zoruyla değil, başka yollarla dahi imana bi kişi zorlanamaz.Dilerse iman eder, dilerse kafir olur.(Kehf 18/29) Dilerse şükreder, dilerse inkar eder.(İnsan 76/3) Peygamberimiz(sav) bu konuda örneklerin en güzelidir.Kendisi güzel, tatlı sözler ile ilk müslümanları ikna etmiştir.Ki bu dinde Resulullah(sav) ın bizlere öğrettiği din olduğuna göre onun yaptığının aynını bu tarz durumlarda yapmalı ve ayetleri ve kuvvetli sahih hadisleri bu konularda takip etmeliyiz.İslam kılıçla,güçle olmaz, tam tersi davet ile olur.Hem zorla kazanılan bi davette geçerliliği uzun yıllar koruyamaz.Bu da zaten efendimiz(sav) ın istediği şekil değildir.Çünkü o da bilirki kimse istemediği,sevmediği bir şeyi kimseye önermez, davet etmez ve kaçabilme ihtimali olduğunda kaçar.Bu da istenilecek bi netice değildir.Bi kaçta konuyla ilgili sahih hadis yazmakta fayda var: “Din nasihattır.”(Buhari, İman, 42) “Kolaylaştırın, zorlaştırmayın. Müjdeleyin, nefret ettirmeyin.”(Buhari Cihad, 164)  Şimdi konumuza bu girişi yaptıktan sonra geçiş yapabiliriz. Bir gencimizin inanç konusunda sıkıntıları var.Bu gayet normal.Tıp okuyor.Yani zeki de bir evladımız.2.sınıf öğrencisi.Buraya kadar bi şekilde gelmiş, başarmış.Ailesi onu cemaat yurduna yazdırmış.Gönderme nedenlerini bilemiyorum tabiki.Ama dini eğitimlerden gencimiz, derslerine çalışamaz olmuş.Aile dinsiz olduğunu ya anlamış ya da anlamamış tam bilemiyorum bu konuda daha da baskı uygulamaya başlamış.Özel hayatı hiç yok zaten.Namaz, dini eğitim, dini videolar,kitaplar.Arkadaşlar öncelikle bu sitede benim dine bakış açımı bilen bilir.Ama bu bana göre dünyanın en güzel şeylerinden biri de olsada bu şekilde baskı
1000Kitap
mavi küpeli kız
Çocuğun babasının dediğini okudunuz mu adam " o cemaat düzgün bir yer daha önce böyle bir olay olmadı "diye açıklama yapmış