Öncelikle yazarın mükemmel bir anlatım tarzı var.Kitabın yarısına kadar kim, nerde.nasıl sorularını bitiremedim.Ne okudum,nasıl okudum dedırten beyin yakan bir kitap.Ama kitabı yarım bırakmak mümkün değil bir şekilde merakla okutuyor kendini.İstesenizde bırakamıyorsunuz aklınız kalıyor.Kitapta bir çok konuya değinmiş yazar.Din,uyusturucu kaçakçılığı,tarihi,derin devlet,Zerdüştlük,inanç,aşk gibi bir çok konu var.Bol karakter ve karakterleri çözmek belli bir zaman alıyor.170 yıla yayılan,7 ülkede geçen, 12 ayrı hikayeden oluşan bir kitap.Sorgulatan araştırmaya yönelten bir çok konu var.Kitabı bir çırpıda okumak mümkün değil sindire sindire anlayarak okumak gerekiyor. Okurken yanlışlıkla bir kelimeyi kacırmak sayfayı baştan okumak demek.Yazarın bilgisine kurgusuna hayran kalmamak mümkün değil.Tekrar daha sakin bir dönemde gerekırse hergun bır sayfa okuyarak okumayı düşünüyorum.Son sayfalara kadar kitabı çözemedim desem yeridir.Kitap bıttı ama uzun süre etkisi altında bırakacak muazzam bir kitap.Son zamanlarda okuduğum en kaliteli en sağlam kitaplar arasında.Öyle anlatılabilecek bir kitap değil okunması gerekiyor kesınlıkle. Kornelyus'un EzgisiNedret Kılıç