“İnsan, ölüme savaş açmış tek varlıktır; çünkü onun yaşamı o kadar yozlaşmış, o kadar yabancılaşmıştır ki, gerçekten yaşamanın ne olduğundan bihaber, ölmemenin gerçek bir yaşam olduğu yanılgısına kapılmıştır. Yaşamı doğrudan algılamanın tek yolunun ölüm sezgisiyle barışık olmak olduğunu unutmuş, kendi gölgesiyle kavga etmeye başlamıştır. Zavallı insan, yaşamın içindeki muazzam ölümü göremeyecek denli kördür.”