Kitabın başlığında bulunan, kendini keşfetmeye zorluklarla başa çıkmaya var mısın? sorusuna evet demenin vakti geldi. Sanki karşılıklı sohbet etme imkanı bulmuş gibi Doğan Hoca'nın sözlerini bir çırpıda dinledim. Başlarda anlattığı hayata bakış açısını, evlilikleri ve Türkiye özlemi ile derin bir giriş yapmaktayız. Nasıl biz olmalıyız sorusunda ekip olarak insanımızın gözlemini, sadece dış güçler olduğunda değil her zaman birbirimizin farklılıklarına saygılı olduğumuz, ekip ruhu ile hareket etmemiz gerektiği üzerinde dururken Ben yerine Biz olmayı, birbirimize ihtiyacımız olduğunu, nasihat ederek değil konuşarak, sohbet ederek güvenli ve güzel ilişkiler kurulduğunu anlatmaya devam etmiştir kitabında. Toplumun, kültürün, bizi biz yapan değerlerin aslında farklılıklarımız ve bunlara sahip olduğumuz için şanslı olduğumuzu okuyucuya daima hissettirmektedir ve bir kısım beni duygulandırdı şöyle diyordu kitapta, Ekmek bizim kutsalımızdır. Çünkü altında toprağa saygı, emekçiye saygı, üreten doğaya saygımız yatmaktadır. Bu bizim insanımızın değeridir.