Peki sen hangi nihai devrimi istiyorsun? Nihai devrim diye bir şey yoktur, devrimler sonsuzdur. Bu devrim nihai devrimdir demek çocuk avuntusudur çünkü çocuklar sonsuzluktan korkar; bir devrime nihaidir demek sırf çocuklar geceleri huzurla uyusun diyedir.
Ya mutluluk... Nedir ki sonuçta? Arzu sahibi olmak azap verir, değil mi neticede? Mutluluk dediğin hiç bir arzun, tek bir arzun bile olmadığında gelir, değil mi? Bugüne kadar mutluluğun artı işareti koyarak tanımlamış olmamız ne büyük yanlış, ne saçma bir önyargı olmuş. Mutlak mutluluğun önünde elbette eksi, hem de kutsal bir eksi koymamız gerekiyoedu.
Saçma çünkü beyaz olan aynı anda siyah olamaz. Ödev ve suçun kesişmemesi gerekir. Ya da belki de hayatta siyah veya beyaz yoktur. Renk dediğimiz şey temel mantıksal öncüle bağlıdır. Ve bu mantıksal öncül, ona yasadışı yollarla çocuk vermemse...