Orta çağda yaşayan kadın
Düşünüyordum daha çok gölgeyle özdeşleşen ruhu var gibiydi , onu bir ağaca bağlamışlar da ateşe verilmeden kaçmıştı onun özgürlüğü feodal topraklar azami sevgisizlik değildi onun özgürlüğü bir ağaçtan, Ufuk çizgisinden, belki de kuşların kanat sesinden farksızdı hiçbir tarih bize kadınları sadece insan olduğu için sevdirmemişti ya güzelliklerinden ya da ünlerinden bahsedilip durmuştu oysa Dante’nin Beaatrice’ ye olan hayranlığı sevgisi öyle miydi ? Sevmeli biri beni dedim hemde Dante gibi cehenneminde, Arafında yahut cennetinde