“Buluştuğumuz günlerde doğal ve kendi gibi olmaya gayret ederdi. Elbette başaramazdı çünkü insan zorla kendi gibi olamaz. “Doğal ol” buyruğu bize ister başkalarından ister kendi içimizden gelsin, buyruklar içinde en çelişkili ve en uygulanamayandır.”
“Elden geldiğince
Dilediğin gibi değilse yaşamın,
hiç olmazsa çalış
elden geldiğince; kirletme onu
kalabalığında yeryüzünün;
koşuşturmalarla, konuşmalarla.
Kirletme yanına alıp sürükleyerek,
sunarak ilişkilerin
toplantıların
günlük bayağılığına,
yaşamak yabancı, ağır bir yük oluncaya.”
“Kimi zaman vazgeçilmez olduğunu, sen olmazsan dünyanın yerle bir olacağını, en azından hiçbir işin ilerleyemeyeceğini zannedersin. Ama sonra bunun gibi bir şey olur ve şunu fark edersin: a) vazgeçilmez değilsin; b) vazgeçilmez olmamak hiç de fena bir şey değil.”