Güzeli görebilmek maharet ister ve güzel kendisini her yerde, herkese göstermez. Güzeli görebilmek için hırsları ve hesapları bir kenara bırakmanız, dünyaya değil, dünyanın vazgeçtiklerine sarılmanız gerekir. Güzel ancak temiz bahçelerde, gönüllerde anlaşılır.
Güzel,arzulanmaz , karşılanır ve yaşanır. Güzeli arzulamak aklımıza gelmez çünkü güzelin büyüsü karanlık hazların çok üstündedir. İlahi bir hissiyata karşı vereceğimiz tepki saf bir biçimde teslim olmaktır.
Kendimizi nasıl yeneceğiz peki?
Biraz yalnızlık, kendine bakabilme ve değiştirebilme cesareti, sonra tekrar yalnızlık, hayatın temiz yerlerine tutunma niyeti, biraz güneş, bebeklerin cennet kokusu, dost anlayışı ve Tanrı’nın merhameti. En çok da bu.