"Akıllı bir adam kendisine karşı acımasız değilse gururlu da olamaz. Bense sınırsız gururum yüzünden kendime hiç acımıyor, nefret edercesine küçümsüyor, herkesin de bana aynı gözle baktığını düşünüyordum."
Yeraltı
Türkiye toplumunda bir kez daha "cambaza bakması" istenmiş, "olağan şüpheliler" polis tarafından sorguya cekilmis, gerçek şüpheliler için kovuşturmaya bile gerek duyulmamısti.
Bir başka deyişle, siyasal iktidar, birçok kez yaptığı gibi bu kez de pisliği halinin altına süpürmekle yetinmisti.
Özverili, vatansever evlatlarına az çileler cektirmemisti bu topraklar. Yüzyıllardır böyleydi ve bu haksızlık sanki daha yüzyıllar boyunca surecekmis gibi görünüyordu