Lilith’in Gölgesi
Adem, çık artık aklımdan,
Sahi neydi Lilith’le arandaki sır?
Eşitlik miydi çözülmeyen düğüm,
Yoksa baş eğmeyen bir kadının haykırışı mı?
Tanrı kabul etmedi onu,
Ve o da düştü karanlığın koynuna.
Şeytana sığındı,
Çocukları ölü doğdu;
Tıpkı bugün…
Kadınlarımız gibi
Eşitlik diye ağlarken,
İçlerinden parçalar gömüyorlar toprağa.
Ama biz eşit değildik aslında,
Birbirimizi tamamlayan
Bir elmanın iki yarısıydık.
Biri güneş, biri gölge,
Biri toprak, biri su.
Pandora değil miydi,
İlk kötülüğü salan dünyaya?
Adem’i kandıran Havva değil miydi
Cennet kapısından süren bizi?
Kadın...
Sen nelere kadirsin,
Bir aşk için dünyayı yakarsın,
Bir öfke için göğü karartırsın.