Türkiyede håkim erkek kültürü, erkeksi olmayan varlıkların arasındaki çağrışımı onları aşağılamak için kullanarak bu kelimenin çift anlamlılığını suistimal ediyor. "Mala vurmak" veyahut "ete gitmek" kulağa büyükbaş hayvanlar ile ilgiliymiş gibi gelse de aslında seks işçileriyle birlikte olmak demek. "Kadınbudu köfte"
Emevî tarihi araştırmacılarının çoğu, Emevî tarihinin, bir taraftan başta Şîa olmak üzere muhalif gruplar, bir taraftan da Araplar'a karşı ırkçılık hareketini başlatan Şuûbiyye mensupları tarafından bir kötüleme kampanyasına mâruz bırakıldığı ve büyük ölçüde tahrif edilmiş olduğu kanaatindedir.
Sayfa 19 - İsam YayınlarıKitabı okuyor
Reklam
Seçim yapmak ve taraf tutmak toplumun yaşama biçiminin bir parçasıdır, ama aynı zamanda, sağlığımıza, mutluluğumuza ve yaşamı anlayış tarzımıza zararlıdır. Bir düşünce, bir insan ya da bir şeyle birlikte olmak, ille de onun lehinde ya da aleyhinde olmamızı gerektirmez. ille de, muhalif taraflardan birine katılmamızı zorunlu kılmaz. Biz bir tarafa bilinçli olarak katılmasak bile, taraflar, var olmak, güçlü olmak ve destek bulmak için çaba gösterirler. Bu amaç uğruna misyonerleri kullanırlar, halkla ilişkiler personelini görevlendirirler, hatta bizi asker olarak kullanıp savaştırırlar.
Sayfa 118Kitabı okudu
240 syf.
10/10 puan verdi
Nefis aldanır; ruhun uyanışı bir anda olmaz. Telafisi mümkün olmayan fırsatlar elden kayıp gittiğinde; derin yaralar bırakır geride. Allah'a ve ahiret gününe iman ise sadra şifa olur. Zira iman; en büyük tesellisidir kulun. Musibet anında Allah'a ve ahiret gününe iman teselli ve teskin eder kişiyi. Kişi Allah'ın razı olmadığı bir iş
Înâs
Înâsİyad Kunaybi · Minber Yayınları · 202326 okunma
255 syf.
9/10 puan verdi
·
Beğendi
·
221 günde okudu
𝓖ü𝓷 𝓞𝓻𝓽𝓪𝓼ı𝓷𝓭𝓪 𝓚𝓪𝓻𝓪𝓷𝓵ı𝓴- - 𝓐𝓻𝓽𝓱𝓾𝓻 𝓚𝓸𝓮𝓼𝓽𝓵𝓮𝓻 Kitap, Arthur Koestler'in totaliter bir rejimin yanlış mantığını Nicolas Salmanovitch Rubashov'un deneyimleri üzerinden anlatıyor. Rubashov devrimde savaşmış ve bir zamanlar Partinin Merkez Komitesinin önemli bir parçasını oluşturuyor. Kendisi Sovyet Büyük Tasfiyeleri sırasında Josef Stalin rejimi tarafından tutuklanan bir Bolşeviktir. 1 Numaraya suikast girişimini kışkırtmak ona muhalif olmak nedeni ve karşı-devrimci faaliyetlere katılmak suçlamasıyla tutuklanıyor. Sovyet hapishanesine atılan Rubashov, hücresinde boş boş dolaşırken Partiyle olan geçmişini anıyor. Özellikle sadık devrimcileri Partiden kovmak ve onları ölüme göndermek zorunda kaldığı anlarda suçluluk duygusunu hissetmeye başlıyor. Hücresinde gramer kurgusu üzerinde düşünerek biraz zaman geçirdikten sonra diş ağrısını geçmişindeki bu suçluluklarla ilişkilendirir. Rubashov sonunda bunları suçluluk kavramı olarak tanımlayana kadar diş ağrısı ve bedel ödeme düşüncesi bilinçaltını sürekli olarak kaplıyor. Koestler, Almanya'da bilim gazetecisi olarak çalıştığı süre boyunca katıldığı Komünist Parti hücresinde öğrendiği Stalinist diyalektiğe olan aşinalığını bu kitapta ortaya koyuyor. Bu bilgi, Rubashov'un sorgulayıcıları Ivanov ve Gletkin’in yürüttüğü diyalogda anlaşılıyor. Buna ek olarak Rubashov'un hücre hapsi, Koestler'in İspanya İç Savaşı sırasında yaşadığı yürek parçalayıcı tutukluluğu tasvirini anımsatan bir üslupla tasvir edilmiştir. Kitaplarla ve sevgiyle kalınız
Gün Ortasında Karanlık
Gün Ortasında KaranlıkArthur Koestler · İletişim Yayınevi · 2019414 okunma
1- Filistin İçin Bin Genç Kim? twitter.com/SennAbdulkadir/... Toparlanın size büyük bir provokasyon ve dezenformasyon kampanyasının hikayesini anlatayım. Filistin eylemleri/tepkileri maalesef çeşitli illetlerle malül. İsraille hala devam eden ticareti eleştirenler devleti
Reklam
Kısacası, çevrecilik ideolojisi zıtlar arasındaki çatışmanın şiddetini azaltmak ve zıtları müşterek hedeflerde birleşmeye sürüklemek gayesi güdüyordu. Yirmi yılı aşkın süredir devam eden çaba sonucunda sistemin beyni bugün gayesine erişmiş görünüyor. Çevreci olmak ABD'de ve kısmen Avrupa'da birçok insana hem devrimci olmanın psikolojik tatminini sağlayabildi ve hem de muhalif unsur olarak bazı kimselerin resmi otorite karşısında tehlikeli bir şahıs sayılmaksızın, devletten ihanet damgası yemeksizin idame-i hayatlarına imkân verdi.
183 syf.
·
Puan vermedi
·
3 günde okudu
Üstadımız kendisi söylüyor ki: "Ben sekiz-dokuz yaşında iken, bütün nahiyemizde ve etrafında ahali Nakşî Tarîkatında ve oraca meşhur Gavs-ı Hizan namıyla bir zâttan istimdad ederken, ben akrabama ve umum ahaliye muhalif olarak "Yâ Gavs-ı Geylanî" derdim. Çocukluk itibariyle elimden bir ceviz gibi ehemmiyetsiz bir şey kaybolsa,
Fütuhu`l Gayb
Fütuhu`l GaybAbdülkadir Geylani · Çağdaş Kitap · 20201,447 okunma
varoluş
Search for: Arama.. Atatürk’ün Nutuk Adlı Eseri Atatürk Ansiklopedisi > Genel > Atatürk’ün Nutuk Adlı Eseri 31 Ara Atatürk’ün Nutuk Adlı Eseri PDF
Din, ideoloji, takım taraftarlığı gibi şeyler de, içinde büyüdüğümüz ailenin, toplumsal ve fiziksel çevrenin bir fonksiyonu olarak yakamıza yapıştırılır. Bir tarafı başka bir tarafa yeğlememiz ya da herhangi bir tarafı seçmemiz, doğuştan getirdiğimiz psikolojik bir mekanizmanın sonucu değildir. Bu, daha ziyade, içine doğduğumuz ve içinde yetiştiğimiz sosyal yapılara sorgusuz sualsiz uyum sağlama eğilimimiz yüzündendir. Seçim yapmak ve taraf tutmak toplumun yaşama biçiminin bir parçasıdır, ama aynı zamanda, sağlığımıza, mutluluğumuza ve yaşamı anlayış tarzımıza zararlıdır. Bir düşünce, bir insan ya da bir şeyle birlikte olmak, ille de onun lehinde ya da aleyhinde olmamızı gerektirmez. Đlle de, muhalif taraflardan birine katılmamızı zorunlu kılmaz. Biz bir tarafa bilinçli olarak katılmasak bile, taraflar, var olmak, güçlü olmak ve destek bulmak için çaba gösterirler. Bu amaç uğruna misyonerleri kullanırlar, halkla ilişkiler personelini görevlendirirler, hatta bizi asker olarak kullanıp savaştırırlar.
Reklam
İslam geleneğinde çıkarımsal ve sezgisel akıl
Müslümanların, çoğunlukla modern rasyonalizm ve Batı'ya yönelik aşağılık kompleksinin baskısı altında, "İslam'ın akıl ve mantık dini olduğunu" söylerken kastettikleri şey, İslam inancının beşerî akla indirgenebileceği değildir. Böyle bir iddia imanı, deneysel bir ifadeye veya mantıksal bir önermeye dönüştürmek anlamına gelir. İmanın, tanım gereği, çıkarımsal aklın ötesine geçen bir boyuta sahip olması gerekir; aksi hâlde vahye ve peygamberlere gerek kalmazdı. Ancak çıkarımsal aklın ötesinde olmak, akla muhalif olmak anlamına gelmez. Bu daha ziyade, beşerî aklın bilişsel kabiliyetini aşan akıl-üstü (supra-rational) olmak anlamına gelir. Akıl-üstü olma, akıl dışı yahut karşıtı (irrasyonel) bir şey değildir, zira akıl, kendi sınırlarının üstünde bir gerçekliğin olduğunu kabul edebilir. Böyle bir kabul mantıksız değildir, zira bu kabul cehalet, agnostisizm [bilinemezcilik veya bir kör inancı değil, çıkarımsal aklın kendi sınırlarını telim etmesi anlamına gelir. Akıl, belli kurallar ve ilkeler olmadan düşünemez. Özgürlük, tüm sınırların ve kuralların kaldırılması değil, aklın erdemle birlikte kullanılmasıdır.
Müctehid Hukukçuların İhtilaf Sebepleri
Son devir İslâm hukukçularından Suriyeli Ebû'l-Feth el-Beyânûnî, müctehid hukukçuların ihtilaf sebeplerini şöyle sistematize etmektedir. a-Şer'î nassın sabit olup olmamasında ihtilaf. aa-Mestûrun haberinin hükmündeki ihtilaf. Mestûr, yani hâli bilinmeyen hadîs ve haber râvîleri, ulemâdan bazısına göre âdil sayılır, bazısına göre
Dün ve bugün tekparti yönetiminin muhalifi olarak tanınan birçok insan, bu arada Karabekir Paşa, gerçek bir muhalif kabul edilebilir mi sorusu tekrar önümüze gelecek. Bunun cevabı, -ideolojik olarak farklı cenahlardaki insanların genel kanaati aksi istikamette olmasına rağmen- bize göre hayırdır. Karabekir'le Mustafa Kemal arasında ilk büyük
Sayfa 368Kitabı okudu
Bu topraklarda muhalif olmak yaşarken de ölüyken de “tehlikeli" görünmenize yeterdi.
1.500 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.