Üstat Haşim'e "insan ne değildir" diye sorsa idiniz şu cevabı almaktan haz alırdınız sanırım:
"Hayatla ölüm arasında hayattan çok ölüme yakın bir noktada, uluorta bir nefes alıp verme eylemidir."
Hayat matinesinin son seansına yetişmekten asla kaygılanmayan ve dönüşü meçhul son bileti elinden düşürmeden büyük bir sükunet ve emsalsiz bir sabırla göğsüne gömerek sırasını bekleyen ve curcunalı yaşama müdahil olamayacağını idrak ederek nefes alıp vermeye devam eden kaç kişi kaldı ki şu sefil dünyada!..