Çocuğa büyük gibi görev vermek ama çocuk gibi davranış beklemek peygamberi ahlâktir. Egitim tek yönlü degildir.
Bizler peygamberi ahlâki elde ettigimiz kadar peygamber ahlâklı çocuklar yetişir.
Çocuk her insanın huy aynasıdır, ruh yansımasıdır. Suçladığımız her çocuk kendi huyumuz, kendi ruhumuzdur.
Ebeveynin farkında olmadan en çok yaptığı yanlışlardan biridir çocukları kendileri ile kıyaslamak. Ya da kendi çocukluğu işe kıyaslamak. Her çocuk kendi döneminin insandır.
Ebeveyn "Bizim zamanımızda bu böyle degildi," der. Evet bizim zamanımızdaki arkadaşlar ve toplum çocuklarımızın arkadaş ve toplumu degildir. Çocuğu onun yaşadığı andaki şartlarla değerlendirmeliyiz.