Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Çağımın acılarını görüp kendi kendime şöyle dedim: Toplumun üzerine kurulduğu ilkeler arasında, toplum tarafından anlaşılmayan, cahillikle hükümsüz kılınan ve bütün hastalıkların sebebi olan bir ilke var.
936 syf.
9/10 puan verdi
·
Beğendi
·
27 günde okudu
Mo Yan sen ne güzel kitaplar yazıyorsun böyle,her birini keyifle okuduğum kitaplarından Yaşam Ve Ölüm Yorgunu adlı 933 sayfalık eserin incelenmesiyle burdayım.Son sayfalarda yazarın notu:Roman el işidir kısmında öğreniyoruz ki Mo Yan bu kitabı 43 günde elle yazdığı haliyle 430.000 sözcük ile tamamlamış.Basıma hazırlanırken bu sözcük sayısı artmış
Yaşam ve Ölüm Yorgunu
Yaşam ve Ölüm YorgunuMo Yan · Can Yayınları · 2015274 okunma
Reklam
Devrim, feodal imtiyazların orta­dan kaldırılmasına, miras ve mülkiyet ilişkilerini Kilise huku­kundan ayırmaya yardımcı olmuştu ama büyük sorun hala çö­ zülememişti. Yeni kanun, eski gelenekleri göz ardı ederek tü­müyle soyut doğal hukuk ilkeleri üzerine mi kurulacaktı yok­sa 1789'dan bu yana mülkiyet alanında ve insanlarda meydana gelen tüm değişiklikleri de dikkate alarak birbirine rakip olan Roma ve geleneksel hukuk arasında denge kurmaya mı hedef­ lenecekti?
Sayfa 192 - PdfKitabı okudu
319 syf.
·
Puan vermedi
·
5 günde okudu
P. S. Ferit
Merhabalar, okuduğum dördüncü Peyami Safa romanı ve diğerlerinde olduğu gibi buna da bayıldım. Roman sadece kişilerin ruh durumundan ve olay örgüsünden ibaret değil dönemin sosyal yapısını ve sosyal yapıdaki değişimleri de yansıtmıştır. Kısaca romandan bahsedecek olursak roman üç bölümden daha doğrusu üç vaka halkasından oluşuyor. Romanımızın
Matmazel Noraliya'nın Koltuğu
Matmazel Noraliya'nın KoltuğuPeyami Safa · Ötüken Neşriyat · 20177,7bin okunma
İnsan, geleceği düşünmeye başladığı andan itibaren, yaşamakta olduğu cenneti terk edip anksiyete dünyasına adım atar; üzerine kaygının gri tonu çöker, hırs dürtüsü oluşur, mülkiyet başlar ve "düşünceden yoksun" yabanın keyifli hayatiyeti kaybolur.
Kapitalizm nesneleri yaşamdan daha üstün tutar. Güç etkinlikten değil, mülkiyet ten gelir. Çağdaş kapitalizm insanın gelişiminin önüne ilave engeller koymuştur. Sorunsuz çalışan işçi, memur, mühendis ve tüketici ekiplerine ihtiyacı vardır ; onlara ihtiyaç duyar çünkü bürokrasiler tarafından yönetilen büyük girişimler, bu tür bir düzen ile o düzene uyan " düzen adamını" gerektirir. Sistemimiz ihtiyaçlarına uyan insanları oluşturmak zorundadır; sorunsuzca işbirliği yapacak çok sayıda insan yaratmalıdır; daha çok tüketmek isteyen insanlar; zevkleri standartlaştırılmış ve kolayca öngörülüp, etkilenebilen insanlar yaratmalıdır. Kendilerini özgür ve bağımsız hisseden, bir otorite ya da vicdanî bir ilkeye bağlı olmayan ama yine de kendilerinden bekleneni yapmak ve toplumsal makinanın sorunsuzca işleyen bir parçası olabilmek için buyruk almaya istekli insanlara ihtiyacı vardır; güç uygulamadan yönlendirebilecek, lidersiz yönetebilecek, amaç olmadan - iyi olanı yapma, hareket hâlinde olma, ilerleme amacı hariç - harekete geçirebilecek insanlara gerek duyar.
Reklam
Dolaysız üreticilerin mülk­ süzleştirilmeleri en duygusuz bir vandalizm ile ve en bayağı, en rezil ve en iğrenç tutkuların dürtüsü altında gerçekleştirilmiştir. Kişisel emek ürünü olan, deyim ye­rindeyse, kendi başına, bağımsız olarak çalışan birey ile kendi emek koşullarının birlikte büyümelerine dayanan özel mülkiyetİn yerini, başkasına ait, ama biçimsel açı­dan özgür emeğin sömürüsüne dayanan kapitalist özel mülkiyet alır ... Şimdi mülksüzleşen, bağımsız iktisadi varlığı son bulan kimse, artık kendi başına ve kendisi için çalışan işçi değil, birçok işçiyi sömürmekte olan ka­pitalisttir.
sukukul-icare (kira sertifikası)
İcare sukuk teoride menfaat satımı temelli olarak formüle edilir ve sukukul-icare (kira sertifikası) adı verilir. Bu sertifikalar kaynak kuruluşun aslına ve/veya menfaatine sahip olduğu icareye konu olabilen malın menfaatine dayalı olarak piyasaya arz edilir. Tasarruf sahipleri bu sertifikalara yatırım yapmakla -teoride- kira konusu malın menfaati üzerinde ortaklık akdi kurmuş olurlar. Yatırımcılar ortaklık konusu menfaatin kiralanmasından doğan gelirini satın aldıkları üzerine yatırım yaptıkları sukukun değeri oranında paylaşırlar. Dilediklerinde bu sertifikaları ikincil piyasada satıp ortaklıktan çıkarlar. Teoride icare sertifikalan alacağı değil, menfaat üzerindeki mülkiyet ortaklığını temsil ettiğinden, ister üzerindeki yazılı meblağ, ister ondan daha düşük veya yüksek bedel karşılığında satılsın bunda fıkhi bir sakınca görülmez (AAOIFI, 2015, s. 473, 480).
Sayfa 74 - 34 Dünyada yaygın olarak kullanılan sukuk çeşitleri nelerdir?Kitabı okudu
Akıl adına ne varsa modern evlilikten apaçık uzaklaşmıştır: bu evliliğe karşı değil, modernliğe karşı bir itiraz oluşturur. Evlililiğin aklı, ailelerin, eşlerin seçimindeki sorumluluğuna da dayanıyordu. Aşk-evliliğinden yana artan bir hoşgörüyle, adeta evliliğin temeli, onu asıl bir kurum yapan şey, aradan çıkartıldı. Bir kurum asla ve hiçbir zaman bir aşırı tepki üzerine kurulmaz; evlilik, söylendiği gibi "aşk" üzerine "kurulmaz", — evlilik cinsel dürtü üzerine kurulur, mülkiyet dürtüsü üzerine (mülk olarak kadın ve çocuk), iktidar dürtüsü üzerine kurulur, bu dürtü ki sürekli olarak iktidarın en küçük birimini, ulaşılmış bir güç, nüfuz, zenginlik niceliğini fizyolojik açıdan da sabit tutmak için, uzun görevlere, yüzyıllar arasındaki içgüdü-dayanışmasına hazırlanmak için, çocuklara ve varislere gereksinen aileyi organize eder. Bir kurum olarak evlilik en büyük, en kalıcı örgütlenme biçiminin olumlanmasını daha kendi içinde kavrar: toplumun kendisi, birbirine en uzak soylara varıncaya kadar, bir bütün olarak kendisine kefil olmadıkça, evliliğin hiçbir anlamı yoktur. Modern evlilik anlamını yitirdi, — dolayısıyla ortadan kaldırılıyor.
184 syf.
·
Puan vermedi
·
4 günde okudu
"İnkılap önce kalpte, sonra zihinde, sonra fikirde, sonra bedende gerçekleşecek. Er-geç alınteri-göz nuru-el emeğine, Veysel Baba'nın sadık yari "Kara Toprağa" döneceğiz. Aslımıza." Mustafa Kutlu bu deneme kitabına Hududullah'ın tarifi ile başlıyor. İnsanoğlunun Allahın çizdiği sınırları geçerek, doğanın, yaşamın
Kalbin Sesi İle Toprağa Dönüş
Kalbin Sesi İle Toprağa DönüşMustafa Kutlu · Dergâh Yayınları · 2020554 okunma
Reklam
SAHİP OLMAK YADA OLMAK “Biliyorum ki ben, Tatlı bir sevgiyi, küçük bir sevinci tattığım anlar dışına, Hiçbir şeye sahip değilim.” Goethe Eğer sevdiğim halde, karşımda bir sevgi doğuramıyorsam, yani sevgim bir karşı sevgi üretmiyorsa; yaşamımı seven bir insan olarak dışa vurmam beni sevilen biri haline getirmiyorsa, sevgim güçsüz
Katledilen on altı insan, şahsi menfaatlerin, bilhassa,millet kanı,millet canı, millet malı üzerine kurulacak gayrimeşru şahsi menfaatlerin karşısına dikilmiş namağlup on altı kaleydi.
Sayfa 488Kitabı okudu
Kazanç-Kâr-Mülkiyet temelleri üzerine kurulu bir toplumun, sahip olmak eğiliminde bir sosyal karakter yaratacağı kesindir. Bu davranış biçiminin yaygınlaşıp, çoğunluk tarafından kabul edilir olmasından sonra, toplum dışına atılmaktan ve yalnız kalmaktan korkan bireyler, kendilerini çoğunluğa uydurmak zorunda hissetmektedirler.
Sayfa 147Kitabı okudu
249 syf.
6/10 puan verdi
Dünya tarihinin ilk sosyalisti
Thomas More
Thomas More
Dünya klasikleri arasında olan Ütopia'yı 1516' da kaleme almıştır. Reformasyona karşı çıkmış ve idam edilmiştir. Kralı kilisenin başı olarak görmez. Dindar ve hukukçu olan yazarımızın Hristiyan rahiplik olma isteği hayatında hep söz konusu olmuştur. Dönemin İngiltere'sinin bozuk düzenine bir
Utopia
UtopiaThomas More · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202020,4bin okunma
Varlığı özel mülkiyet, kâr ve iktidar üzerine kurulu bir toplumda yaşadığımız için, düşüncelerimiz ve değer yargılarımız önceden belirlenmiş gibidir. Bu nedenle, endüstri toplumlarındaki bireylerin en kutsal ve en doğal haklarının; kazanç, mal-mülke sahip olmak ve kazanç için çalışmak olduğunu söyleyebiliriz. Böyle bir durumda, mülkiyetin nereden gelip, nasıl elde edildiği önemli olmadığı gibi, ona sahip olmak kişiye bazı sorumluluklar da getirmez. Bu anlayışın temel ilkesini şöyle özetleyebiliriz: "Mülkiyetimi nereden ve nasıl elde ettiğim, ayrıca onu nasıl kullandığım kimseyi ilgilendirmez. Yasalara karşı gelmediğim sürece haklarım mutlak ve sınırsızdır."
Sayfa 95 - SayKitabı okudu
1.500 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.