En büyük dertler çok defa tabiata uyacak yerde kendi uydurduğumuz çarelerden gelir. İspanyollar'ın bir sözü türlü yönlerden hoşuma gider: Defienda me Dios de mi (Allah beni kendimden korusun).
İnsanın kendisine verilmiş olan nimetlerden faydalanması gerekir. Bunları kendi tercihi ile kullanıp bırakabilmesi onun için en iyi olanıdır. Yoksa başkaları kötü görür diye bir şey yapılmıyorsa eğer, insan kendisine işkence etmekten başka bir iş yapmış olmaz.