Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Sezgi

Mozart asla beceriksizlik yapmamıştır, falsosuz ustalığı romantik mizaçlılara itici gelebilir. "Profesyonellik" kirli bir kelime olabilir. Elini neye değdirse çekidüzen vermiştir. Shakespeare gibi o da nadiren yanlış adım atmıştır, tabii atmışsa (...) Kötülenmesine neden olan da bu mükemmelliğidir.
Sayfa 172Kitabı okudu
Reklam
Gençler hislere güvenmez, hatta kendine acıma biçimine bürünmezse hislenmeyi pek başaramaz.
Sayfa 169Kitabı okudu
Cazibesi abartısından geliyordu ve Bach'ın kontrpuanı biraz ifrata kaçıyordu. Dinleyiciye aynı anda pek çok ses duyma vazifesini yüklüyordu. Bunun yarattığı etki zihinsel zorlanmaydı ve zihinsel zorlanma tuhaf bir biçimde fiziksel şoka benzer.
Sayfa 169Kitabı okudu

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
Stravinsky için saat tıkırtısı ritimlerinde, duygusuz durgunlukta, dinamik olandan kaçınmakta takdire şayan bir şeyler vardı. Ama asıl barok farklı bir şeydi.
Sayfa 168Kitabı okudu
Melodiler hazırdaki dizilerin ve hazırdaki kadansların birleşimidir. Bayağı müzikte satılığa çıkarılmışlık kokusu vardır.
Sayfa 158Kitabı okudu
Reklam
Karmaşık bir insan organizmasını sadece cinsel uyarım unsurlarının sahibi olarak görmekte bir alçaltma vardır. Değerli bireysellik kaybolmuştur.
Sayfa 157Kitabı okudu
Bayağı olanlar genelde duygusaldır ve duygusal olanlar mutlaka bayağıdır. İnsan varlığını sadece dışkılayan bir makineye ya da ihtiras uyandıran bir nesneye ya da tüketim mallarına karşı bedensiz bir iştaha dönüştürmek – bayağılık budur. Günümüz reklamcılığının özüdür bu.
Sayfa 157Kitabı okudu
Biçimdeki mükemmelliğin dışında göze çarpan iki özellik var. Bayağılık olmayışı. Duygusallık olmayışı. Bu iki musibetin de henüz ortaya çıkmadığı bir çağda yaşamasından doğan bir şans mıydı bu? Tanrı biliyor ya şimdi bunlara iyice battık.
Sayfa 155Kitabı okudu
Antonius ve Kleopatra'dan daha vaatkâr ne olabilir? Peki Kafka, Yuferov, Malipiero, Bondeville, hatta Samuel Barber'ın operalarını kim biliyor? E.F. von Sayn-Wittgenstein-Berleborg'un Antonius ve Kleopatra'sını söylemeye bile gerek yok. Böyle ismi olan bir bestecinin hatırlanmasına imkân yok.
Sayfa 155 - =)Kitabı okudu
Zaman sapla samanı ayırıyor demek istiyor. Büyük bir dâhinin çağdaşları, aralarında nasıl birinin bulunduğunun farkına varmazlar. Biz, ileriki nesiller de âlim olmadıkça, tanınmamış dâhinin mücadele etmek zorunda olduğu müthiş rekabeti anlayamayız.
Sayfa 154Kitabı okudu
Reklam
Mükemmellik istenmediğinde bile mükemmeli aramak...
Sayfa 153Kitabı okudu
Bir müzisyen dalkavuk bir hizmetkâr olmamalıdır. Yaltaklanmaları gördükçe hakikaten midem bulandı. Bir bağımsızlığımız olmalı.
Sayfa 146 - MozartKitabı okudu
WOFERL: Basit bir hata. İkinci ölçüdeki sekizlik, noktalı olmalıydı. İMPARATOR: Çok gerekli görüyorsanız benim için bir nokta koyuverin. WOFERL: Müzik kuralları bunu gerekli görüyor. Majesteleri bile kanunun üzerinde değildir.
Sayfa 129Kitabı okudu
Sanatçı özgürlük talep eder ama fazlasını kabul edemeyeceğini de bilir. Özgürlük anarşi anlamına gelebilir. Anarşik sanat imkânsızlıktır.
Sayfa 119 - BurgessKitabı okudu
439 öğeden 16 ile 30 arasındakiler gösteriliyor.