Âişe {radiyallâhu anhâ) anlatıyor; 'Rasulullah (sallallâhu aleyhi ve sellem), Ramazanın son on gününde itikâfa girilmesini nasihat etti. Bunun üzerine Âişe itikâfa girmek için izin aldı.
📚Buhârî, 2045; Müslim, 1172
Peygamber (sallallâhu aleyhi ve sellem) vefat edinceye kadar, her Ramazanın son on gününde itikâfa girerdi. Onun vefatından sonra da, hanımları itikafa girmiştir.
📚Buhârî, 2026; Müslim, 1172.
Hatırlatmalar:
1. Hanımların, eşlerinden izin almaksızın itikâfa girmeleri caiz değildir. Çünkü kadınlar, eşlerinden İzin almaksızın evlerinden çıkamazlar. Bu konuyla ilgili, Aişe, Hafsa ve Zeyneb'ten rivayetler daha önce zikredilmişti. Allah onlardan razı olsun-. Bunlar itikafa girmek için Peygamberimiz sallallahu aleyhi ve sellem)'den İzin istemişlerdir.
2. Hanımına itikâfa girmesi için izin veren, onun itikâftan çıkmasını isteyebilir mi?
Nafile itikâftaki kadının kocası, hanımının itikâftan çıkmasını isteyebilir. Çünkü Peygamberimiz (sallallâhu aleyhi ve sellem), Âişe validemize itikâf izni verdikten sonra, Hafsa ve Zeyneb (radiyallâhu anhumâ)'da izin istemişlerdi. Bunun üzerine Peygamberimiz (sallallâhu aleyhi ve sellem), onların itikâfa girme amaçlarının itikâftan ziyade, birbirlerini kıskanmaları ve kendisine yakın olmak arzusu olduğunu anlamıştı. Bu nedenle onların itikâftan çıkmalarını istemiş ve; 'Siz bu yaptıklarınızı hayır amaçlı mı, yapıyorsunuz?' buyurmuştur.
📚Müslim, 1173.